Qui som

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

La ZER Garrigues Altes es va constituir oficialment el 30 de juny de 1994, encara que durant els quatre anys anteriors els claustres de les diferents escoles havien iniciat una cooperació i un treball conjunt.

La nostra ZER, en un principi, es va formar amb quatre escoles: CEIP l’Espígol de Juncosa, CEIP Joan Benet i Petit de Els Torms, CEIP del Soleràs a El Soleràs i CEIP El Roser de Granyena de les Garrigues.

Tots els pobles de la Zona Escolar Rural tenen unes característiques peculiars, però cal destacar que les semblances i els trets comuns són evidents i podem trobar-ho remarcat al PEC de la ZER:

• L’economia dels diferents pobles es basa gairebé exclusivament en l’agricultura de secà i la ramaderia.
  • L’activitat agrícola consisteix, sobretot, en el cultiu d’ametllers i oliveres.
  • L’única activitat industrial que es dóna és l’elaboració de l’oli d’oliva.
  • La població de la zona està força envellida, les taxes de natalitat són baixes i el nivell mitjà de les rendes també és baix.

De tot això podem deduir que les manifestacions culturals de la zona són pobres i, de retruc, això afecta als nivells lingüístics dels infants i per tant l’escola es veu abocada a substituir en part aquest tipus d’experiències.

El curs 2001/2002 es va tancar definitivament la quarta integrant d’aquesta ZER, l’escola de Granyena de les Garrigues, com a conseqüencia de la pèrdua d’alumnes. Els pocs nens que van quedar van ser escolaritzats a l’escola més propera , la del Soleràs. A finals del curs 2012/2013 va tancar l’escola de Els Torms pel mateix motiu i els alumnes que  quedaven van escolaritza-se a l’escola L’Espígol. Actualment  només queden dues escoles, la de Juncosa i la de El Soleràs.

Avui en dia, la ZER consta de 4 unitats, cada una amb més d’un nivell. Cada unitat té el seu tutor/a, a més de tres itinerants de les especialitats de música, idioma estranger i educació física que compartim entre les dues escoles.

La ZER té el recolzament de les diferents AMPAs que fan possible el bon funcionament de l’escola i col·laboren en les diferents trobades entre escoles. Sense el seu ajut seria impossible realitzar algunes de les activitats organitzades.