Projecte educatiu

En aquesta secció trobareu les línies generals del nostre projecte educatiu que, d’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya,  incorpora el caràcter propi del centre. Els documents de gestió i funcionament de la ZER els trobareu a la pàgina de documents.

La ZER Garrigues Altes ha  de ser un referent de qualitat educativa i d’assoliment dels objectius d’excel·lència i d’equitat que la LEC determina.

La  ZER Garrigues Altes  es defineix com a inclusiva,  laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi.

La ZER Garrigues Altes es defineixen d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, de direcció responsable, de dedicació i professionalitat docents, d’avaluació, de retiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca de l’excel·lència i de respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.

Els principis que inspiren el projecte educatiu de la ZER Garrigues Altes  reconeix determinant  la relació amb els alumnes i les famílies, la implicació activa del centre en l’entorn social i el compromís de cooperació i d’integració plena en la prestació del Servei d’Educació de Catalunya.

Els trets d’identitat caracteritzen la presa de posició de l’escola respecte als aspectes rellevants en matèria d’educació i són el que conformen el que també s’anomena “caràcter propi” de la ZER i els seus centres. La ZER Garrigues Altes com a centre públic depenent de la Generalitat de Catalunya, assumeix com a propis els següents principis:

a) El respecte dels drets i els deures que deriven de la Constitució, l’Estatut i la resta de legislació vigent.

b) La transmissió i la consolidació dels valors propis d’una societat democràtica: la llibertat personal, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la igualtat.

c) La universalitat i l’equitat com a garantia d’igualtat d’oportunitats i la integració de tots els collectius, basada en la coresponsabilitat de tots els centres sostinguts amb fons públics.

d) El respecte de la llibertat d’ensenyament, la llibertat de creació de centres, la llibertat d’elecció entre centres públics o centres altres que els creats pels poders públics, la llibertat de càtedra del professorat i la llibertat de consciència dels alumnes.

e) El pluralisme.

f) La inclusió escolar i la cohesió social.

g) La qualitat de l’educació, que possibilita l’assoliment de les competències bàsiques i la consecució de l’excellència, en un context d’equitat.

h) El conreu del coneixement de Catalunya i l’arrelament dels alumnes al país, i el respecte a la convivència.

i) El respecte i el coneixement del propi cos.

j) El foment de la pau i el respecte dels drets humans.

k) El respecte i la preservació del medi ambient i el gaudi respectuós i responsable dels recursos naturals i del paisatge.

l) El foment de l’emprenedoria.

m) La coeducació i el foment de la igualtat real i efectiva entre dones i homes.

n) L’afavoriment de l’educació més enllà de l’escola.

o) L’educació al llarg de la vida.

p) El respecte del dret de mares i pares perquè llurs fills rebin la formació religiosa i moral que vagi d’acord amb llurs conviccions.

q) L’exclusió de qualsevol mena de proselitisme o adoctrinament.