TANQUEM TRIMESTRE DEL CURS 2019-20

Aquest trimestre, hem après moltes coses i n’hem fet moltes d’interessants i divertides. Us en volem explicar algunes:

-En Marc Boada, científic i presentador durant un temps del programa de TV3 QUÈ QUI COM? Va venir a l’escola a fer-nos uns tallers; un era de magnetisme i l’altre, un experiment amb pintura sobre tensió superficial. Tots dos, molt divertits.

-Vam anar a Ripoll amb tren. A la biblioteca Lambert Mata ens van fer una presentació dels llibres que hi havia en una biblioteca i de totes les activitats que s’hi feien. Vàrem poder mirar i remenar una bona estoneta en el racó de còmics i lectures infantils i juvenils. Després d’esmorzar, vàrem visitar l’exposició de Jocs matemàtics que hi havia a l’església de Sant Pere. Allà, vàrem poder remenar i practicar les nostres habilitats matemàtiques.

-Una altra visita , aquesta matinal, va ser la del teatre a Torelló. També hi vàrem anar en tren . Al teratre Cirvianum vàrem gaudir d’un concert amb instruments elaborats amb material reciclar. El concert el va realitzar el grup «Quadriafonismes». La sortida es va fer amb els companys i companyes de les altres escoles de la ZER. Molt bé. Ens va agradar.

-Per Santa Cecília, dia de la música, vàrem fer un petit concert de flauta passant per les diferents classes de l’escola. A tots els nens i nenes els va agradar molt i a nosaltres també anar-hi.

-A l’escola, ens agrada sortir i també que vingui gent a explicar-nos coses, però també ens ho passem bé fent activitats i experiments: aquest trimestre, com que hem treballat la cèl.lula, hem observat al microscopi una cèl.lula de pell de ceba. És una cèl.lula eucariota d’origen vegetal.Per observar-la bé vam haver de tenyir la pell de ceba amb blau de metilè.

També vam obrir un pollastre per observar-ne l’aparell digestiu, des de la boca fins l’anus. Am observar el pap, el pedrer, el fetge…. i també li vam veure el cor, que era dur.

Nois i Noies de C.Superior