L’ARBRE VERMELL

A la classe de la Imaginació hem treballat un àlbum il·lustrat anomenat “L’Arbre vermell” aquest ens explica que a vegades quan estem tristes no ens arriben els missatges positius perquè estem dins d’una bombolla, però, que la persona que te’ls envia sempre està allà intentant que t’arribi i enviant l’energia amb la mateixa intensitat. L’únic/a que ha de canviar el punt de vista perquè arribin les energies i els missatges som nosaltres.

En aquest àlbum les persones incondicionals agafen forma de fulla i quan canviem el punt de vista es converteixen en arbre. I tu, saps qui és la teva fulla?

PSICOMOTRICITAT

Cada setmana anem al centre per dur a terme psicmotricitat. Proposta vivenciada i psicodinàmica que s’estructura principalment a partir de la Pràctica Psicomotriu Aucouturier i que persegueix l’objectiu d’acompanyar i ajudar als infants, en el seu procés de maduració global.

Aquesta pràctica pedagògica parteix del joc espontani dels nens i les nenes i s’estructura en un marc espacial i temporal, amb un material determinat. Ens ho passem genial!!!

TASTEM L’HUMMUS!

La classe dels Egipcis i les Egípcies, a l’hora de projecte, vam treballar la gastronomia de l’antic Egipte. Per apropar-nos més a aquella civilització, i conèixer quins aliments es consumien, vam fer hummus, un plat d’origen egipci, elaborat principalment amb cigrons.

Abans de començar, vam rebre unes paraules en jeroglífic que havíem de desxifrar si la recepta volíem preparar.

Us convidem a poder fer-la a casa, ja que a nosaltres ens va agradar molt, estava boníssim!

Ingredients per 6 persones
• 400 grams de cigrons
• 95 mL d’oli
• Pebre negre
• Dues dents petites d’all
• Una miqueta de canyella (opcional)
• Pebre vermell dolç
• Suc dels cigrons
• Sal
• El suc d’una llimona o llima petita
• Dues culleradetes de comí

DONES I ART

Aquest primer trimestre a les tardes artístiques hem treballat Sonia Delaunay.

En primer lloc, hem descobert la seva biografia i quins són els aspectes que destaquen de les seves obres.

En segon lloc, hem fet dos tallers que van relacionats amb la seva tècnica.

La primera proposta consistia a plasmar el nom de cada infant utilitzant l’orfisme que va aparèixer a França el 1911. És una tendència que surt del cubisme per a proclamar la importància del color i la llum. Observareu una escriptura del nom usant les formes i colors complementaris.

I el segon taller és un disseny d’una samarreta, ja que ella també treballa amb teles i disseny de moda.

Hem gaudit molt de tot allò que hem treballat i això que teniu a les mans és una petita mostra.