Conferències

Les conferències és un projecte que es porta a terme al llarg de tota l’escolarització des de P3 fins a 6é. A mesura que els infants van creixent, el nivell d’exigència va augmentant i se’ls encomanen diversos reptes per anar evolucionant i fent que aquest projecte sigui útil i significatiu pels infants.

EN QUÈ CONSISTEIXEN LES CONFERÈNCIES?

Consisteix en que tot l’alumnat de manera individual, es prepara un tema i l’exposa davant de la resta de l’alumnat.

És important escollir una temàtica que sigui de l’interès de l’infant, que parteixi dels seus interessos, ja que d’aquesta manera serà molt més fàcil tot el treball que comporta la conferència. Serà important, que des de casa, es faci una llista de temes d’interès i a continuació fer-ne la tria, en col·laboració amb la família i guiant la recerca, i l’investigació i la preparació del suport visual, tecnològic o material que aporta l’infant. Finalment, l’infant exposa tot allò après i que ha descobert.

• L’objectiu d’aquesta activitat és la millora de l’expressió oral davant del gran grup, l’estructuració de continguts, la cerca i la reelaboració de la informació.
  • A principi de curs s’elabora un calendari en el que consten les exposicions de tot l’alumnat. El dia corresponent l’alumne/a fa la conferència del tema que ha escollit amb els suports que ha preparat a casa (powerpoint, cartolina, mural, maquetes…)

Un cop acabada la conferència, el o la ponent omple la graella d’autoavaluació mentre la resta de companys i companyes, en petit grup, omplen, també una graella d’avaluació. Els i les membres d’aquests petits grups han de consensuar les respostes. Un cop tothom ha fet la valoració, es comparteix amb el gran grup. S’intercanvien opinions, i es raonen, però sempre fomentant una actitud positiva fent aportacions constructives i ressaltant les fortaleses.