Durant aquest segon trimestre, a l’estona d’Espais, hem realitzat algunes sessions de robòtica i programació durant les quals hem treballat amb plaques microbit. Aquesta placa permet treballar la resolució de problemes i el pensament computacional d’una manera més motivadora i col·laborativa entre companys, desenvolupant el pensament lògic, al mateix temps que fomentem la creativitat i la innovació i la paciència i constància.
La micro:bit és una petita placa dissenyada perquè aprendre a programar sigui fàcil, divertit i estigui a l’abast de tothom. Gràcies a les característiques del seu disseny, amb codi obert i una interessant quantitat de sensors, permet realitzar infinitats de projectes. La seva estructura fa que la creativitat pugui explotar-se al màxim i que, mentre un vagi avançant en el coneixement de l’eina, pugui animar-se a pensar projectes cada vegada més ambiciosos. Tot i això, la placa es pot utilitzar al nivell que vulguem: inicial. mig, avançat, …
Nosaltres, a l’aula, només n’hem fet un tastet. Durant la primera sessió, hem creat algunes seqüències de programació bastant senzilles mitjançant els leds de la placa: hem fet cares contentes, enfadades, formes estranyes, i també hem fet que la placa reproduís els nostres noms. Durant la segona sessió, hem dut a terme alguns petits projectes a través dels sensors de la placa. Hem mesurat el nivell de so de l’aula, hem fet comptadors de passos i fins i tot hem creat alguna brúixola. Ha sigut prou divertit!