Jornada matemàtica amb les famílies

El divendres passat, dia 12 d’abril, vam gaudir d’una jornada matemàtica amb les nostres famílies a l’escola d’Espluga de Serra. L’alumnat de la nostra escola va ensenyar als nostres pares, mares, avis i àvies i amics i amigues com treballem les matemàtiques a la nostra escola. Com que nosaltres utilitzem molt de material manipulatiu i , els més grans, un nou sistema que es diu Innovamat, gran part dels nostres familiars no entenien el que fem. Així que vam decidir fer unes jornades per compartir amb les famílies el que fem a l’escola quan treballem les matemàtiques.

Durant les setmanes anterior vam estar preparant les jornades: vam triar els continguts a treballar, vam buscar els materials, vam assajar les explicacions i ens vam repartir els espais. Vam decidir que ho faríem a través de diferents racons, o espais, i que les famílies seguirien la metodologia de la lliure circulació, ja que és com nosaltres funcionem a l’escola la major part del temps. És a dir, que cadascú podia escollir lliurement a quin racó aturar-se després d’observar-ne els materials i què s’hi treballava.

Teníem un racó de geometria i construccions, un altre de sumes i restes amb material Montessori, un de perspectiva, un altre de multiplicacions amb capseta multiplicativa, un de divisions, un de sumes i restes amb salts a la recta numèrica, un de triangulacions, un altre de multiplicacions amb material Montessori, un de resolució de problemes i, finalment, un altre d’aventures (o reptes matemàtics, per entendre’ns).

Va ser una bonica tarda, on els nostres familiars, diuen, van aprendre molt de nosaltres i van quedar força sorpresos. Al mateix temps, s’ho van passar d’allò més bé. Igual que nosaltres, que vam quedar-nos molt feliços i satisfets amb la feina feta. Les nostres mestres també estan molt contentes i orgulloses de com va anar tot plegat. Va acabar sent un dia ben rodó!