DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA I L’ESPORT

El passat dia 6 d’abril va ser el Dia Mundial de l’Activitat Física i l’Esport i a educació física ho vam celebrar fent jocs diferents.

A L’Escola d’Espluga de Serra vam celebrar aquest dia tan especial divendres dia 9, ja que és quan tenim educació física. Justament aquell dia va ploure, així que vam fer les diferents activitats a dins de l’escola, concretament a l’aula gran. Vam apartar taules i cadires i el Pau, el noi que està amb nosaltres quests mesos, ens va explicar en què consistiria la tarda: faríem jocs tradicionals tot l’alumnat de l’escola, tenint en compte que els més grans havien d’ajudar i animar els més petits.

El primer joc que vam fer va ser el d’arrencar cebes. Vam seure totes i tots al terra i ens vam anar arrencant d’una en una. Va ser divertit, hi havia gent que tenia molta força! Després d’aquest joc vam fer el del mocador. Vam dividir-nos en dos equips internivell i vam anar jugant al mocador en diverses modalitats: corrent, saltant, a peus junts, etc.  El tercer joc va ser molt curiós, no el coneixíem i ens va agradar molt. Es deia el rei el silenci: algú era el rei i es posava en una cadira amb els ulls tapats i una pandereta al davant. El Pau assenyalava algú dels que estàvem asseguts a terra i havíem d’aconseguir transportar la pandereta fins al lloc sense que el rei o la reina del silenci la sentís. Si la sentia aixecava la mà i la persona que estava transòrtant la pandereta tornava al lloc. Si no la sentia i algú aconseguia arribar al lloc amb la pandereta es convertia en la reina o el rei del silenci. Ho vam estar provant i va resultat complicat i divertit. A més, havíem d’estar amb silenci absolut per tal de poder sentir la pandereta si sonava. També vam jugar unes quantes vegades  al pica-paret. Per últim, vam jugar a la bomba i va ser d’allò més divertit.

A l’acabar vam parlar sobre com havia anat i tothom va poder rebre una medalla.