FIRA DE STA. LLÚCIA 2019 – NAVÈS

Un any més, ha arribat puntual la Fira de Santa Llúcia de Navès, celebrada des de temps immemorials i sent ja una de les fires més antigues de Catalunya, el segon cap de setmana de desembre. Aquesta fira es diu que data del segle XVI. Ha perdurat al llarg dels anys i dels segles essent un punt d’encontre per a la gent de la comarca,  tot i que amb el pas del temps ha anat evolucionant. Anys enrere, estava destinada a la compra i venda de bestiar entre la gent de la zona, però actualment s’ha adaptat als nostres temps i ha adoptat un caire més artesanal, amb exposició d’articles relacionats amb el món rural, venda de productes nadalencs, exposicions de maquinària agrícola, concursos i altres activitats.

Durant els dies previs s’han celebrat diferents activitats culturals, com per exemple teatre amb l’obra Políticament Incorrecte a càrrec del grup local Coll d’Arques, l’espectacle infantil Embolica que fa Fort,  un de màgia a càrrec de Pere Rafart, un taller d’aperitius de Nadal  a càrrec del Xef Jordi Llobet, missa a l’Ermita de Santa Llúcia etc. El dia de la Fira es va poder gaudir d’un complert esmorzar i de les diferents exposicions que es van exposar a la Sala d’Esplai. Les exposicions van ser les següents:

• El rebost (representant un antic rebost propi de les cases de pagès de la zona).
  • Treballs de Patchwork, de l’Alfonsa Caball
  • Manualitats i patchwork de la gent de Navès
  • Col·lecció de ganivets solsonins de Jordi Ramellat
  • Exposicions de nines “Barriguitias” de diferents països, de Sara Colell
  • Treballs i manualitats de l’alumnat de l’Escola Aiguadora.

Tot això ha estat gràcies a la implicació i al teixit associatiu de la gent de Navès, del qual tota la comunitat educativa que formem l’Escola Aiguadora ens sentim orgullosos de formar-ne part. A l’escola, els infants dediquen la majoria de sessions d’Educació Artística  a elaborar diferents creacions, que després il·lusionats exposen i mostren a les persones que venen a visitar la Fira. Així des de la nostra escola rural podem reivindicar amb entusiasme que les escoles vives formen part dels pobles vius!