EL SOLSONIÀ, EL NEOLÍTIC A L’ABAST DELS INFANTS

Entrar en una sala del Museu de Solsona i trobar-te una tribu neolítica és una visió impactant, sobretot per a la mainada. Descobrir qui eren, com vivien i quines funcions tenia cadascú dins del grup és un inici apassionant per un viatge als temps llunyans de la prehistòria a les nostres contades.

Però, poder veure quines eines tenien, com es mudaven o com practicaven els seus remeis fa que l’interès de la visita augmenti exponencialment, fins a arribar al punt de poder veure els cranis trepanats i poder fer anar la ballarina, una mena de barrina que utilitzaven per a foradar.

La primera part del taller es completa amb una activitat al voltant de la línia del temps, en la qual l’alumnat ha d’anar col·locant estris i invents d’ús comú actualment en l’època en què foren descoberts. Molt didàctica i amena.

I el punt àlgid arriba quan ens convertim en arqueòlogues i paleontòlegs i excavem una tomba amb vestigis humans i estris d’enterament, tot col·locant els ossos de l’esquelet i l’aixovar que l’acompanya, i arribem a descobrir les restes d’un dinosaure, al qual, a més a més, ens conviden a batejar.

Una visita molt recomanable, ja sigui en grup d’escola o en família!!