ARAN CORBERA SOROLLA GUARDONADA AMB EL 1r PREMI DEL SAMBORI

Dijous 15 de març Solsona va acollir l’acte de lliurament del Premi Sambori Òmnium 2018 de la Demarcació de la Catalunya Central, on els alumnes dels diferents centres educatius participen amb el seu treball de narrativa.

L’acte es va celebrar al Centre Cívic Xavier Jounou de Solsona, i va ser organitzat per les seus d’Òmnium de les demarcacions del Berguedà, Bages – Moianès i del Solsonès.

El premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als alumnes de primària, secundària, i batxillerat de tos els Països Catalans  (Principat, La Franja, Andorra i Catalunya Nord), que té com a objectiu promoure la participació i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar. Hi ha 6 categories: Cicle Inicial (1r i 2n ), Cicle Mitjà (3r i 4t), Cicle Superior (5è i 6è), Primer cicle de Primària (1r i 2n d’ESO), segon cicle d’ESO (3r i 4t d’ESO), Batxillerat i Cicles formatius.

El Premi Sambori consta de dues fases consecutives, la primera es fa el lliurament del Premi Sambori Òmnium Demarcació. En el certàmen d’enguany, l’alumna Aran Corbera Sorolla de l’Escola de Llobera de la ZER El Solsonès, va estar guardonada amb el primer premi de la categoria de Cicle Inicial amb el text titulat: “El bolígraf màgic”.

Des de les escoles treballem perquè els alumnes desenvolupin l’expressió escrita, tot treballant les diferents tipologies textuals.

La narrativa és un text on surten uns personatges situats en un temps i un espai, que protagonitzen una història. Aquest text, demana als alumnes imaginació i creativitat i una exigència per una bona coherència i un ús notable de la llengua.

Des d’aquí volem fer un reconeixement als alumnes que escriuen i a entitats com Òmnium que treballen per a afavorir l’ús de la llengua catalana a les escoles.I, evidentment , felicitar l’Aran pel seu guardó.

La segona fase del concurs consisteix en que tots els guanyadors de totes les demarcacions i categories, passaran per un nou jurat al Premi Sambori Òmnium Catalunya, aquest estarà format per professorat i professionals de l’àmbit de la cutura.

ENHORABONA, ARAN!

ET DESITGEM MOLTA SORT A EN AQUESTA SEGONA FASE.!