Celebrem el Dia internacional de les LLENGÜES MATERNES!

La setmana passada, a les dos escoles de la ZER vam celebrar el Dia Internacional de la Llengua Materna!

Amb la voluntat de fer honor a la riquesa lingüística que tenim a les nostres escoles vam invitar famílies provinents d’altres països i que parlen altres llengües.

Es van preparar activitats ben diverses… lectura de contes, cantar cançons, tallers de vocabulari, de cuina, de jocs tradicionals, etc.

Va ser una experiència divertida i enriquidora per tots els que hi vam participar!

Ah! Si entreu a l’escola veureu els vidres decorats amb paraules boniques escrites amb moltes llengües i alfabets ben diferents del nostre!

Descobrint les abelles junts!

Aquest dilluns 29 de maig -els alumnes de la comunitat de mitjans de les dos escoles- ens hem trobat a Rasquera per tal de treballar i aprofundir en els aprenentatges del projecte STEAM dels ecosistemes i les abelles.

Al matí hem fet una excursió al Cucurucú (Roca plana) on l’apicultor rasquerà Manel Farnós ens ha explicat la vida de les abelles i ens ha ensenyat ruscs! Hem passat una mica de por, però com que anàvem molt ben equipats no ens ha picat ni una abella!

També hem aprofitat per fer creacions artístiques de LandArt, per mirar a través d’una lent que imita la visió de les abelles, hem agafat plantes per fer un herbolari, i hem fet un joc de pistes on havíem de trobar sis plantes característiques de l’ecosistema del bosc mediterrani.

A la tarda vam crear una abella i vam fer un experiment sobre la polinització i després, amb el mestre Otto, hem fet jocs cooperatius on hem après a jugar en equip i ens divertit moltíssim!

Ha estat un dia molt complet on hem après moltíssim i ens ho hem passat la mar de bé!!

Voleu veure les fotos? Cliqueu sobre l’abella!

Bee PNG transparent image download, size: 1223x1280px

LA ZER FONT DE L’AIGUADÍ CELEBRA EL DIA DE LA DONA

El 8 de març se celebra el Dia Internacional de la Dona treballadora i està reconegut per l’Organització de les Nacions Unides (ONU). És un dia aprofitat tradicionalment per reivindicar el feminisme. Aquest dia commemora la lluita de la dona per la seva participació, juntament… Llegeix més»

incentivant la PARTICIPACIÓ per fer futurs ciutadans democràtics i amb consciència social

Ja fa molts anys que a la ZER els alumnes fan sentir la seva veu a través de les diferents entitats participatives: el Consell de Petits i Grans, el Consell Verd, la junta de COPROES i d’Emprenedoria.
Aquesta setmana ens hem reunit virtualment per decidir les… Llegeix més»