Erasmus+ microconsorci_IA

La ZER BAIX Montseny ( Escola Puig Drau de Montseny, escola l’ALzinar de Campins i l’escola Pont Trencat de Santa Maria de Palautordera) els propers dos cursos 2021 – 2024 iniciarem el projecte Erasmus+.

Aquest projecte que ens ha proporcionat el Departament d’Educació i en el que ens ha inclòs com un dels centres participants està pensat per seguir amb la línia d’internacionalització encetada en els darrers anys.

El consorci del Departament en el qual estem inclosos nosaltres té com a objectiu prioritari reforçar la internacionalització i implementar activitats d’alta qualitat de manera coordinada. La missió és la de consolidar un sistema inclusiu  que afavoreixi el desenvolupament personal i professional de la ciutadania seguint els objectius d’ET2020 i l’Agenda 2010 de l’ONU. Els objectius generals d’aquest Pla Erasmus conjunt corresponen a les línies estratègiques fixades d’ incrementar la millora i la innovació en diversos camps: aprenentatge col·laboratiu  i significatiu; personalització de l’aprenentatge; competència digital; participació en l’Espai Europeu de l’Educació; autonomia dels centres educatius i el seu èxit educatiu; competència plurilingüe i pluricultural; qualitat educativa- competència professional i l’impacte dels programes d’innovació i les comunitats d’aprenentatge.

El motiu pel qual ens hem presentar per participar en aquest projecte, és per poder conèixer la realitats de les ZER’s a Europa i donar una visió internacional de les nostres ZER’s i en concret de la nostra.

Creiem que és una molt bona oportunitat per conèixer altres realitats així com poder oferir al nostre professorat una oportunitat de veure, observar, intercanviar visions, opinions, neguits amb altres escoletes de fora la nostra frontera.

Poder participar en aquest projecte ens ha de poder donar noves eines i recursos per poder ajudar en la finalitat última com son els nostres infants i una millor educació per a ells.

Les característiques especials d’aquests tipus d’escoles, escoles petites, de poble i públiques i on hi ha poc alumnat, radica en la unió d’aquest conjunt d’escoles en les Zones Escolars Rurals ZER, on podem tenir un espai ampli d’interacció, d’intercanvi, d’innovació i buscar sempre alguna cosa més.

Estem molt il·lusionats, de poder participar en aquest nou projecte i de poder donar noves eines als nostres infants.

ZER Baix Montseny