ESMORZAR SALUDABLE.

Aquest mes d’octubre hem iniciat el projecte d’esmorzar saludable autogestionat a l’ Escola l’Alzinar.

Estem molt agraïdes a la iniciativa impulsada per la nostra AFA  on ens  faciliten i ens apropen  setmanalment un esmorzar saludable servit en format”buffet lliure” oferint-nos aliments i combinacions del tot saludables perquè gaudim, aprenent menjant i cuidar-nos.

Gaudim identificant setmanalment la fruita pròpia de l’estació, els cereals, els fruits secs i làctics i davant de les diferents opcions que s’ofereixen cada divendres. Ens agrada moltíssim prendre decisió en què volem menjar i mesura la gana que tinc i així poder confeccionar el nostre menú d’esmorzar saludable personalitzat.

Amb aquest projecte ens aventurem a aprendre tot el que necessitem saber per seguir una alimentació saludable: Com d’on s’obté, com es prepara i com es pot consumir. És un treball interdisciplinar fascinant on mestres, famílies i alumnes aprenem cada dia.

Ens organitzem en grups de treball mixtes (petits, mitjans i grans) i junts escollim setmanalment quines fruites oferirem aquella setmana als nostres companys, investigant aspectes com el preu actual de cada fruita i la demanda d’aquestes (la previsió de les quantitats), fem la comanda a la comissió del menjador i contrastem finalment un cop hem esmorzat si les quantitats són o no del tot ajustades al consum dels/ les nostres companyes.

Gaudim d’aquesta experiència des de I1 fins a 6è gràcies a que l’AFA assumeix el cost d’aquest esmorzar aquest primer trimestre. Després de cada esmorzar valorem si la comanda ha estat ajustada i pesem els “sobrants” per tal de fer bona previsió al respecte la següent setmana.

En nom de tota la comunitat educativa, moltíssimes gràcies AFA per fer possible aquesta iniciativa, que és del tot un èxit !!!!!