Participació al DIARI DELS INFANTS del Diari Ara

L’alumnat de 3r Cicle de Primària ha participat en el concurs del Diari Ara que consistia a fer un dibuix i un escrit sobre la problemàtica de l’aigua i la sequera. Aquest concurs era dirigit a totes les escoles rurals de Catalunya.

Per inspirar-nos vam buscar informació sobre el tema, descobrint que no tothom té una aixeta d’on raja l’aigua, que a pobles propers hi ha restriccions perquè no plou i escasseja i que som responsables de no contaminar-la, cuidant el nostre entorn. Tot seguit, vam escoltar el conte “Els nens de l’aigua” d’ Angèle Delauois, on amb veu de nes/a s’explica el valor que té l’aigua per diferents infants, depenent l’indret del món on viuen.

Com a premi a la nostra participació, alguns escrits i dibuixos del nostre alumnat han estat publicats en el diari del dia 20 de novembre. També van convidar a tres dels nostres alumnes, i a altres de diferents escoles rurals de Catalunya, a visitar les instal·lacions del Diari Ara, berenar amb els/les periodistes i treballar braç a braç amb ells/es acabant d’enllestir les il·lustracions de les notícies que es publicarien l’endemà.

Lorena Holm i Aranda

Cotutora de 3r Cicle de Primària