OLOR DE TARDOR…. LA CASTANYADA

La tarda del dilluns 30 d’octubre, a Vilaplana vam sortir a la planeta a ballar les cançons i danses de tardor i castanyada que havíem estat preparant amb il·lusió durant les darreres setmanes d’octubre. Vam poder tenir la companyia de la Teresina la Castanyera i d’algunes famílies de l’escola que van poder venir a veure’ns i a torrar-nos unes delicioses castanyes.

El temps no ens ho va posar fàcil, vam poder començar la celebració i vam haver de fer una parada perquè va començar a ploure. Passats uns minuts, vam tenir una treva i vam poder cantar i ballar les danses fins arribar al cicle mitjà. Ens va anar de poc, però no vam poder acabar de fer la dansa dels grans de l’escola ni tampoc vam poder acabar la celebració junts/-es famílies i infants dansant “La rumba de les castanyes”.

Va ser emocionant el final, perquè va començar a diluviar i vam haver de marxar corrent cap a l’escola, la Teresina la castanyera també. Però tot i no haver pogut acabar la festa com ens hauria agradat, estàvem agraïts i agraïdes de que el motiu en fos l ’esperada pluja.

A l’Aleixar la celebració va tenir lloc la tarda del dimarts 31, al pati de l’escola. Vam sortir tots els infants des d’I3 fins a 6è a cantar i a ballar les cançons i danses preparades. En aquest cas el temps ens va acompanyar i ens va regalar una tarda asolellada.

A l’acabar les actuacions els infants van poder gaudir menjant unes castanyes boníssimes que havien torrat antics alumnes de l’escola que ara van a l’institut.

Les coreografies i el repertori de cançons a les dues escoles va ser força variat.

Vam interpretar cançons a una veu, amb l’acompanyament instrumental del piano, de l’ukelele i de bases instrumentals que ens van fer arribar els propis compositors de les cançons triades. I també vam fer a cànon la cançó tradicional “Vent fresc” conjuntament els nens i les nenes de CM i CS.

Pel que fa a les danses vam fer un viatge per alguns indrets del món, fent balls tradicionals d’Anglaterra, Dinamarca, França, Catalunya… i tampoc va faltar la creativitat inventant una coreografia inspirada en música de “Halloween” acompanyada de percussió corporal i amb gots.

Una vegada més la música ens va acompanyar en aquesta diada i ens va fer gaudir plegats.

Visca la tardor, visca la castanyada i visca la pluja!