CANTEM AL MÓN PER DEFENSAR LA MÚSICA

Tal i com deia Plató ja fa milers d’anys, “la música és per a l’ànima allò que la gimnàstica és per al cos”.

“La música és l’únic llenguatge realment universal, és l’idioma que traspassa fronteres, creences i races; és el màgic alè que ens arriba directe al cor, que ens fa somiar, estimar, riure, plorar, ballar, sentir…” –Gibert d’Artze.

Per defensar la importància de l’educació artística, i en especial de la música com a mitjà d’expressió i de comunicació, el dia 22 de novembre, dia de “Santa Cecília” (patrona dels/les músics) hem volgut sortir a la plaça del nostre poble, a cantar en veu alta la cançó “Mirall de Pau”, composada pel CdA Pau Casals del Vendrell.

Aquesta és una campanya engegada pel mateix Camp d’Aprenentatge, que rep el nom de “Dona la nota”, on de manera simultània, un gran nombre d’escoles del nostre territori també hi han participat.

Després de cantar, hem llegit un manifest per explicar que estimem la música i que aquesta és indispensable pel nostre dia a dia. Volem que ens segueixi acompanyant i enriquint.

Volem defensar que les capacitats artístiques dels infants puguin ser respectades, potenciades i incentivades, ja que la música forma part de l’aprenentatge, ens fa entendre les diferències i sentir-nos més propers/-es. És una forma d’expressió personal i emocional, fomenta la creativitat i la disciplina, millora les habilitats matemàtiques i lingüístiques, promou la diversitat cultural, ajuda a construir la confiança i promou la col·laboració i el treball en equip. La música és la clau d’un món de pau.

L’art ha estat, és i cal que continuï sent una part indestriable de la nostra educació. Les aules no poden quedar orfes de la literatura, de les belles arts, de les humanitats, de la filosofia, del teatre o de la música…

També al llarg d’aquesta setmana, hem realitzat algunes activitats especials al voltant de la música. Hem montant una petita exposició d’instruments que han portat de casa els nens i nenes de les dues escoles, i també hem fet audicions en directe per compartir la màgia d’aquestes set notes que ofereixen il·limitades possibilitats.

Gràcies a totes les famílies per ser-hi presents i per la vostra participació.

Salut i música