8M: DIA INTERNACIONAL DE LA DONA TREBALLADORA.

El 8M ha estat una de les dates escollides per a la II Campanya de Sensibilització per la Igualtat de Gènere, que forma part del Projecte de Coeducació d’escola i ZER.

Des de l’inici de la setmana, es va fer menció a l’esmentada jornada de conscienciació, i durant la mateixa s’han realitzat algunes activitats, que hem dut a terme per a l’exposició oberta a les famílies que hem pogut gaudir a l’escola.

L’estona compartida es va iniciar amb l’entrega d’un recorregut lila, a través del qual es convidava a les persones participants a gaudir d’un viatge a través del passat, al present i el futur, des de la perspectiva de la DONA, i amb ulleres LILES.

A la primera parada, hem pogut gaudir de l’exposició de les representacions gràfiques de tot l’alumnat del centre, on cada infant havia dibuixat la seva mare i la seva àvia desenvolupant l’ofici que havien desitjat realitzar (fos o no el que realment havia estat). Especialment emotiu veure les mares i les àvies realitzant el seu desig personal, a través de la mirada dels infants.

A la segona parada, les famílies heu pogut observar un petit anàlisi en forma d’estadística, a través del qual hem plasmat la informació recollida a les targetes liles. Gràcies per participar!

A la tercera parada, un raconet d’educació infantil, on els més petits i les més petites de l’escola han elaborat un treball plàstic, on veiem les dones més especials de la seva vida.

A la quarta parada, hem pogut gaudir d’un especial i molt emotiu vídeo, on les mares i àvies de l’escola ens expliquen en primera persona a què s’han dedicat i a què els hi agradés agradat dedicar-se.

ENLLAÇ AL VÍDEO RECORD:

I, per finalitzar, a la cinquena i última parada, hem trobat un espai lila a l’exterior, on hem pogut escriure un desig per les nenes i dones del futur, que hem recollit amb amor i agraïment a tots/es vosaltres.

Hi ha un llarg camí a recórrer, i nosaltres som la generació del canvi.

Gràcies per participar en l’acció i la conscienciació per un món millor ♥