CIBERSEGURETAT I IMATGE DIGITAL

XERRADA DELS MOSSOS D’ESQUADRA “Internet segura”

Avui, dia 28 de març, han vingut a l’escola els Mossos d’Esquadra per fer-nos una xerrada a l’alumnat de CS sobre les coses que no hem de fer a les xarxes socials, sobre la nostra imatge digital i com preservar-la, el respecte en plataformes de comunicació i sobre seguretat digital en general. Ha sigut molt interessant i hem reflexionat sobre aquest tema tan actual a través de dos vídeos on ens presentaven casos actuals de joves que han patit un ciberassetjament. Us deixem un recull de les principals reflexions que hem fet.

Pel que fa a les xarxes socials i plataformes de comunicació hem de tenir en compte diverses coses per evitar riscos i evitar que ens facin “grooming”:

• Evitar penjar moltes fotos.
  • Evitar parlar amb gent desconeguda per xarxes socials així com no acceptar gent que no sabem qui són.
  • Tenir el compte o perfil privat.
  • Si tenim algun problema, avisar ràpid a familiars (pare, mare, tiets/es….), mestres o persones adultes de confiança.
  • No compartir informació privada.
  • Mantenir el respecte amb els altres quan tenim converses cibernètiques, davant del telèfon i sense tenir a l’altra persona davant, tendim a dir o enviar coses fora de lloc que faltin el respecte i amb les quals després no ens sentim còmodes.
  • Si estem patint un ciberassetjament, podem fer una denúncia.

Sigueu conscients de la vostra privacitat i aneu en compte amb la informació que compartiu per poder estar segurs i segures navegant per internet!

També us deixem un enllaç a un vídeo curt que hem mirat durant la sessió i que ens ha semblat interessant per adonar-nos de lo perillós que pot ser fer un mal ús de les xarxes socials i altres plataformes digitals:

#NoSeasLaEstrella

Alumnat de CS