EXPOSICIÓ MOSTRA NOVES METODOLOGIES a INFANTIL

Finalitzant el primer trimestre, vam preparar des d’infantil una exposició mostra d’algunes metodologies d’enfocament globalitzat que estem implementant a les aules. Aquesta va estar adreçada a l’alumnat i l’equip docent de primària, i posteriorment a les famílies d’infantil.

Aquestes estant esdevenint activitats sistemàtiques i contemplades a l’horari setmanal, com són:

· Els tallers internivell, que realitzem en cicles de 3 setmanes, els divendres al matí. Aquests tallers estan emmarcats en àmbits i/o temàtiques molt diverses, com són activitats quotidianes de la llar (cuina, costura…), art i creativitat, ciències i experiments, natura, reciclatge, història… i ens permeten realitzar activitats creatives i molt específiques en petit grup.

En aquest I Cicle de tallers hem realitzat les següents activitats:

Un taller de natura, en el qual hem creat hotels d’insectes per a l’escola, el jardí dels somnis i algun raconet del poble.

Un taller de costura, en el qual hem realitzat el nostre primer tastet.

I un taller de cuina, en el qual hem gaudit de la cuina creativa, creant “pops divertits” amb salsitxes i espaguetis.

· El projecte de col·laboració amb les famílies: protagonista de la setmana, que enguany porta com a temàtica: “oficis o talents de la família”. Cadascuna de les famílies d’infantil té una setmana assignada durant el curs i les convidem a l’aula per tal de mostrar un ofici o un talent de la família. Al llarg de la setmana, treballem activitats entorn a l’ofici o el talent compartit.

En aquest primer trimestre hem après més sobre la tècnica de l’Scrap, molt interessant per les mestres d’infantil; hem elaborat sabons artesanals, hem conegut l’ofici de bacallaner i hem elaborat galetes saludables de xocolata.

En un primer moment, hem convidat als 3 grups classe de primària amb les seves mestres. Hem explicat en què ha consistit cadascuna de les activitats, i han pogut gaudir d’un recorregut en companyia de l’alumnat guia d’infantil, que anava complementant els detalls de l’explicació, mentre observaven els productes realitzats i les mostres dels processos.

També ens hem estrenat amb els codis QR, i els/les més grans han pogut utilitzar les seves tauletes per accedir a les fotografies de cadascuna de les activitats, per observar els processos amb més detall.

A l’endemà, l’hem obert a les famílies, i els/les més petits/es han gaudit de la companyia de les persones convidades més esperades 🙂

Hem entregat alguns obsequis mostra i hem pogut degustar el plat del taller de cuina. Hem gaudit d’unes estones molt agradables i enriquidores, compartint les noves metodologies actives, a partir de les quals l’alumnat adquireix uns aprenentatges més rics, significatius i motivadors.

I ja ens reclamen per les noves propostes del segon trimestre! Fins aviat!