IV Jornada d’infància i adolescència en risc social al Bages (19/11/2021)

En motiu del Dia Universal dels Drets dels Infants (20 novembre) l’Institut Bages Sud va participar en la IV Jornada d’infància i adolescència en risc social al Bages .

En aquesta data, lògicament, molt assenyalada per al nostre moviment educatiu,  es commemora l’aprovació de la Convenció dels Drets de l’Infant per part de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989, que posteriorment, va ser ratificada per tots els països de l’ONU excepte Somàlia i els Estats Units d’Amèrica. Aquesta Convenció, al seu torn, es tracta d’un desenvolupament i ampliació dels continguts establerts per la insuficient Declaració dels Drets de l’Infant de l’any 1959.

En la jornada entre d’altres, es va presentar l’Informe sobre els drets dels infants corresponents a l’any 2020 i es van dur a terme diferents taules simultànies;

Taula A “Salut Mental, Infància i adolescència post Covid”

• Projecte: “Equip abordatge casos complexes”. Presentat per Laia Majó, psicòloga i Cap clínic del CSMIJ.

• Projecte: “Assessoria Salut Emocional (Althaia i Ajuntament de Manresa)”. Presentat per Ester Duarri, educadora Social del CAS i CSMIJ.

Taula B “Violències i aïllament en la infància i adolescència”

• Projecte: “Impacte de les violències masclistes en la infància i l’adolescència en pandèmia”. Presentat per Belén Herrero Sánchez, directora SIE Manresa-Catalunya Central.

• Projecte: “Atenció a famílies que pateixen violència filio-parental”. Presentat per Patricia Linero, psicòloga del programa“El fil d’Ariadna” de la fundació AGI.

Taula C “Bretxa digital a les famílies en situació de risc social: és possible el vinclesocioeducatiu digital?”

• Projecte: “Guia de recomanacions i recursos per al treball socioeducatiu a distància”. Presentat per F. Xavier Millán Cañamares i Míriam Trujillo Rodríguez, tècnics de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.

• Projecte: “TIC-TAC. Innovació i acció comunitària”. Presentat per Claudia Escobar i Mohamed El Harche de l’Equip d’inclusió i Atenció a la Comunitat, Consell Comarcal de l’Alt Empordà.

• Projecte: “Centre obert Casal-Ot i Ludoteca Ludugurus de Manresa en temps Covid i post Covid”. Presentat per Judit Farell, educadora social i responsable del Centre Obert Casal-Ot de Manresa i Sara Cuscullola, educadora social i responsable la ludoteca Ludugurus.

Taula D “La importància del treball en xarxa abans, durant i després de la pandèmia”

• Projecte: “Amb els Cinc Sentits. Treball en Xarxa per a la petita infància a Olesa de Montserrat”. Presentat per Mireia Luna i Santos, coordinadora Cabalbaix. Pla Supramunicipal sobre drogues i comportaments de risc a Olesa de Montserrat i Anna Gasset i Cardús, tècnica de la Xarxa socioeducativa d’infància i adolescència – Pla educatiu d’entorn d’Olesa de Montserrat.

• Projecte: “Nou marc metodològic de les comissions socials a la comarca d’Osona”. Presentat per Silvia Rovira Morgado, coordinadora de l’Àrea d’Acció Social del Consorci d’Osona de Serveis Socials” i Fina Colell treballadora social de l’EAP d’Osona del Departament d’Educació.

L’equip directiu