L’Institut Bages Sud guanya la 5a posició a la First Lego League

El dia 13 de febrer de 2016 vàrem participar en el torneig  First Lego League (FLL). Els alumnes de quart que participaren i que actuaren molt bé a pesar de no tenir experiència en aquests tipus de competicions.

La Fundació Scientia organitza anualment un concurs internacional en el qual els equips competeixen en el disseny, construcció i programació de robots didàctics, dirigit a nois d’entre 10 i 16 anys. El torneig, a més, contempla altres aspectes a valorar, com ara el domini de competències bàsiques relacionades amb el treball en equip, respecte envers el medi ambient, etc.

El 2015 per primer cop l’Institut s’ha inscrit en el torneig, amb un equip de cinc alumnes que va participar en la fase classificatòria, duta a terme a l’Escola d’Enginyeria de la UAB (Bellaterra), dia 13 de febrer de 2016. El resultat obtingut a la part de robòtica (5è de 15 equips) ha sigut prou engrescador per a continuar amb la tasca d’entrenament i participació en futures edicions. En la part de desenvolupament i presentació d’un projecte científic i de demostració dels valors FLL també es varen assolir nivells molt acceptables, tot i ser el primer cop que els alumnes i el professor/entrenador s’hi presentaven.

Els avantatges que proporciona aquesta activitat pel que fa al currículum oficial de l’assignatura han resultat evidents, atès que l’alumnat ha pogut copsar de forma molt amena i sense portar-se treball a casa com funcionen els algorismes de programació i els robots amb sistemes mecànics i elèctrics.

Tot plegat només cal afegir que l’experiència en general ha sigut força positiva i ha suposat un plus de motivació dels alumnes envers l’assignatura, el qual difícilment es podria haver aconseguit a l’aula o amb el desenvolupament d’activitats de taller dins l’àmbit del centre.

He de felicitar als alumnes , als familiars que vingueren a donar suport moral, l’entrenador i molt especialment a José Antonio que ens ha ajudat tot i tenir moltes dificultats per poder fer-ho.

Alumnat: Pol, Carles, Dídac, Andrea, Christian, Miquel.

Professorat: Germà Soler i José Antonio Barranco