PROCÉS PARTICIPATIU:MANIFEST 2017

:manifestv7-2

L’institut del Ter des de fa dos anys està desenvolupant un projecte educatiu que es recolza en quatre eixos:

• Una metodologia d’aprenentatge cooperativa
  • Un pla d’educació en valors
  • El disseny d’un model d’avaluació competencial
  • El Treball per projectes, per donar projecció i significativitat als aprenentatges

D’altra banda el centre participa de la convicció que l’educació es sustenta en la confluència de tres actors simultanis : l’escola, la família i l’entorn. Per això des dels inicis del projecte s’ha establert un acord amb el Museu del Ter que facilita l’encaix entre el centre i el seu entorn sociocultural i ambiental. Un model de partenariat inspirat en el de les escoles MAGNET.

Tot aquest desplegament de recursos i estratègies s’ha d’avaluar intensament i de forma sovintejada per corregir-ne els elements distorsionadors i afavorir-ne els afavoridors, i és precisament en aquesta línia que des de la comunitat educativa es va pensar que calia reflexionar detalladament entorn els factors que poden esdevenir fortaleses al servei dels objectius de centre.

Així doncs al llarg d’aquest primer trimestre els alumnes, les seves famílies i l’equip docent, per separat han treballat en la redacció d’un manifest de centre, Un manifest que serveixi per posar en valor els elements que poden enfortir el projecte educatiu i que esdevenen diferenciadors.

Els alumnes ho han treballat en una de les activitats del projecte TEULATEAMS, una proposta d’aprenentatge i servei que es desenvolupa cada dimecres i dijous, mitja hora abans del primer pati. En l’assemblea d’alumnes del teulateams s’han discutit i valorat 10 elements que a parer dels alumnes fan que el centre esdevingui singular i especial per a ells.

El mateix han fet els pares/mares reunint-se el primer divendres de cada mes.

Els professors ho han treballat progressivament des de diferents àmbits de coordinació. En un primer nivell departamental per progressivament ampliar la proposta en equip de coordinadors i finalment en diversos equips docents.

Tot plegat, una feina minuciosa que ens ha conduït a la definició de tres documents.

Finalment es va programar un acta on hi fossin representats els tres estaments, pares/mares, alumnes i professors per reduir-ho a un sol document.

El manifest ens servirà per cohesionar tots els projectes que tenim en funcionament, sense que això es desviï del que ens identifica com a centre.