Hem començat el RestauraTer

Avui, el grup de 4tA hem començat el RestauraTer tot visitant l’antic cinema Pau de Manlleu. Malgrat que tot està en desús hem pogut gaudir veient les màquines de projectar cinema que es feien servir durant els anys 60 i que haurem de restaurar.

Sortida Ulldeter

Ahir divendres 28 de setembre tot l’alumnat i professorat de l’Institut del Ter vam anar a UlldeTer a conèixer l’indret on neix el riu Ter. . Dins del nostre projecte Magnet el nostre centre  promou l’especialització curricular al voltant de l’eix temàtic del riu Ter.
Vam… Llegeix més»

BENVINGUTS AL CURS 2017-2018

Benvolgudes famílies,
Des de l’equip directiu de l’Institut del Ter us volem donar la benvinguda al nou curs escolar 2017-2018.   Arriba el setembre i comença el nou curs per als alumnes de l’institut. Alguns dels nostres alumnes hi arribeu per primera vegada amb il·lusió i amb… Llegeix més»

VOLEM UN INSTITUT NOU

els alumnes del taller de teatre de l’institut han preparat un vídeo amb el títol:
NECESSITEM UN INSTITUT NOU
En el vídeo s’hi representen unes quantes escenes còmiques que volen parodiar els inconvenients de l’ús d’unes instal·lacions provisionals, que tot i ser molt correctes no són les… Llegeix més»

CURRICULUM OPTATIVES QUART D’ESO 2017-2018

XERRADA INFORMATIVA PARES/MARES -ALUMNES
INFORMACIONS GENERALS
xerrada informativa pares/mares i alumnes. 12 de juny 2017
decret 187/2015 de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària
concreció currículum ESO

CURRÍCULUMS
ANNEX-5-àmbit-cientifictecnologic
ANNEX-6-ámbit-social
ANNEX-3-àmbit-lingüístic
ANNEX-4-àmbit matemàtic

ENLLAÇOS
què estudiar a CATALUNYA
orientacions a l’hora d’escollir els… Llegeix més»

INAUGURACIÓ EXPOSICIÓ “Ca l’esparter” patrimoni de Manlleu i projecte educatiu. DIMECRES 7 DE JUNY A LES 20:00 al MUSEU DEL TER

Flyer esparter ss (2)
Esparter web (1)
INAUGURACIÓ: DIMECRES 7 DE JUNY A LES 20:00 al MUSEU DEL TER
Durant la dècada dels noranta del segle XX va tancar les portes ca l’Esparter, establiment històric de Manlleu ubicat al carrer del Pont número 30. Va… Llegeix més»

JORNADA DE PORTES OBERTES 2017

manifest4-2
Benvolguts,
Com Vostès ja coneixen, l’institut del Ter (fins ara institut la Teuleria) està desenvolupant un projecte entorn a la creació d’un model pedagògic que pretén ser autènticament orientador i que ens ha obligat a fer un canvi en profunditat en els plantejaments generals del… Llegeix més»

PROCÉS PARTICIPATIU:MANIFEST 2017

:manifestv7-2
L’institut del Ter des de fa dos anys està desenvolupant un projecte educatiu que es recolza en quatre eixos:

• Una metodologia d’aprenentatge cooperativa
  • Un pla d’educació en valors
  • El disseny d’un model d’avaluació competencial
  • El Treball per projectes, per donar projecció i significativitat als aprenentatges

D’altra banda el centre… Llegeix més»

ELS GRAFFITI COM A EXPRESSIÓ ATÍSTICA

6 de febrer de 2017
Avui els alumnes de TERCER D’ESO hem participat en un taller de graffitis impartit pel graffitaire Ramon Puig i Artigas (Barcelona, 1967), més conegut pel seu nom artístic, Werens.
Werens és un grafiter, pintor, il·lustrador i dissenyador gràfic Llegeix més»

SALÓ VICÒMIC

Avui els alumnes de l’insttitut acompanyats de professors del centre han visitat el saló VICÔMIC.
En el decurs de la visita els nostres alumnes han estat entrevistats per #adolescents.cat.
La visita s’emmarca en el treball cooperatiu dels grups de l’assignatura de disseny. L’activitat ha estat organitgzada per… Llegeix més»

I TROBADA D’INSTITUTS VORATER

Avui a Manlleu a tingut lloc la primera trobada d’instituts VORATER.
Des de fa uns anys, els centres públics de secundària que compartim la presència del riu  Ter, els instituts d’ensenyament secundari dels municipis de Torelló, Masies de Voltregà, Manlleu i Roda de Ter,  vàrem decidir… Llegeix més»

APRENENTATGE COOPERATIU

comença la segona fase del procés d’implementació de les estratègies i dinàmiques cooperatives al nostre centre.
Al llarg d’aquest curs pretenem consolidar el diari de sessions i l’aplicació de noves estratègies pròpies.
L’avaluació de l’aprenentatge cooperatiu esdevindrà un eix important en el marc del disseny d’avaluació competencial… Llegeix més»