TEMPORALITZACIÓ
1a Avaluació | Bloc 1: L’Univers i la Terra | · Principals models sobre l’origen de l’Univers.
· Observació del cel nocturn i diürn. Diferenciació entre galàxies, estrelles i planetes. · El sistema solar. Dia i nit, estacions, fases lunars i eclipsis. · Geocentrisme i heliocentrisme com a dues explicacions històriques per situar la Terra a l’Univers.
|
Bloc 2: La Terra i els seus embolcalls | · La Terra com a sistema que conté els subsistemes geosfera, atmosfera, hidrosfera i biosfera, els quals interactuen.
· Components de l’atmosfera i la seva variació amb l’altura. Importància per a la vida a la Terra, pel fet de fer possible les combustions, la fotosíntesi i la regulació de la temperatura. · Variables que condicionen el temps atmosfèric. Instruments i registres meteorològics. Interpretació de fenòmens meteorològics, mesures de seguretat. · Característiques de la hidrosfera, el cicle de l’aigua a la natura i en zones urbanes, recursos hídrics, aigües superficials i subterrànies. Fonts i processos de contaminació. Mètodes de depuració i potabilització.
|
|
2a Avaluació | Bloc 2: La Terra i els seus embolcalls
|
· Estructura interna de la geosfera. Materials de l’escorça: roques i minerals. Aplicacions més freqüents, importància econòmica i gestió sostenible.
|
Bloc 3: Processos geològics | · El modelat del relleu. Els agents geològics externs i els processos de meteorització, erosió, transport i sedimentació. La formació del sòl.
· Canvis a la superfície de la Terra relacionats amb els agents geològics interns. Tectònica de plaques, serralades, distribució del vulcanisme i la sismicitat. · El cicle de les roques. Roques magmàtiques, metamòrfiques i sedimentàries.
|
|
Bloc 4: La vida a la Terra: biodiversitat | · Trets comuns dels éssers vius. Nutrició, relació, reproducció i estructura cel·lular.
· La cèl·lula, unitat estructural i funcional. Diversitat de les cèl·lules. Principals estructures cel·lulars. |
|
3a Avaluació | Bloc 4: La vida a la Terra: biodiversitat
|
· Diferents maneres de fer les funcions vitals. · Nutrició heteròtrofa, autòtrofa (fotosíntesi), respiració. o Funció de relació, estímuls, receptors, coordinadors, efectors. Reproducció sexual i asexual. · Biodiversitat en organismes vius i registres fòssils. · Els cinc regnes. Observació, claus dicotòmiques senzilles. · Els grans grups taxonòmics. Adaptacions d’animals i plantes a diferents ecosistemes. Importància de mantenir la biodiversitat. Tràfic d’espècies. Espècies invasores. |
1a, 2a i 3a Avaluació |
|
Com avaluarem…
S’avaluarà l’assignatura a partir de les competències adquirides al llarg del curs mitjançant controls parcials, acumulatius, proves tipus tes i altres proves objectives de resolució individual.
Exercicis del llibre nombrats el primer dia d’Unitat.
Preguntes orals, participació, aportació de material, aportació d’idees en la participació en debats o en la resolució d’activitats pràctiques, resolució de problemes i exercicis, actitud de col·laboració amb els companys, activitats d’autoavaluació i actitud davant el treball en grup, activitats voluntàries i interés i atenció
I sempre tenint present les competències transversals de centre
Comentaris recents