Currículum de llengües: llengua castellana i literatura 2n ESO

1a Avaluació Bloc  1:  

Textos escrits i multimèdia:

o Àmbits: vida quotidiana, relacions socials, vida acadèmica i mitjans de comunicació.

o Tipologies textuals.

o Estructura dels textos.

Estratègies de comprensió lectora

o Intenció comunicativa i actitud del parlant.

o Idees principals i secundàries.

o Inferències.

o Contrast amb coneixements propis.

o Resums, esquemes, mapes conceptuals, xarxes digitals…

Escriptura com a procés: planificació, textualització i revisió

Cerca d’informació i de models per a la realització de treballs escrits.

Adequació:

o Registre lingüístic.

o Adequació lèxica.

o Sintaxi adequada a la situació comunicativa.

Textos orals:

o Àmbits: vida quotidiana, relacions socials.

Interaccions orals presencials:

o Construcció de relacions socials a l’interior de l’aula i del centre.

o Recerca i exposició d’informació.

 

2a Avaluació Bloc 2:

 

 

Lèxic i semàntica:

o Expressions comunes, frases fetes.

o Lèxic apropiat a contextos concrets i quotidians

o Relacions semàntiques (polisèmia, monosèmia)

o Camps lexicosemàntics i lèxic nou.

 

Pragmàtica:

o Registres lingüístics segons la situació comunicativa (col·loquial, familiar, estàndard).

o Tipologies textuals (II)

o Estructura dels diferents gèneres de text a partir dels paràgrafs i de la puntuació.

 

 

3a Avaluació Bloc 3:

 

 

Estratègies i tècniques per analitzar i interpretar el text literari abans, durant i després de la lectura:

o Estructura.

o Aspectes formals.

o Recursos estilístics i retòrics (anàfora, metàfora, metonímia, símil, antítesi, hipèrbaton, hipèrbole, paral·lelisme, enumeració).

Redacció de textos d’intenció literària, a partir de la lectura de textos d’obres lliures i/o de l’època, utilitzant les convencions formals del gènere i des d’una perspectiva lúdica i creativa.

 

1a, 2a i 3a Avaluació  

 

Treball a partir de textos i situacions de la vida quotidiana. Durant el curs treballarem per a la millora de l’ortografia, l’expressió oral i escrita.

 

COM AVALUAREM?

En l’avaluació de la matèria tindrem en compte diferents factors relacionats amb les competències i dimensions pròpies de la llengua castellana. Avaluarem les diferents dimensions de la llengua mitjançant els deures, els treballs escrits i les proves que es realitzen al llarg del trimestre. Per a l’avaluació, també seran importants les intervencions a l’aula, exposicions i vídeos o àudios en format de treball. Per últim tindrem en compte la responsabilitat amb el material propi i del centre i d’altres aspectes relacionats amb les competències relacionades amb el viure i conviure.