1a Avaluació | Bloc 1: |
Textos escrits i multimèdia: o Àmbits: vida quotidiana, relacions socials, vida acadèmica i mitjans de comunicació. o Tipologies textuals. o Estructura dels textos. Estratègies de comprensió lectora o Intenció comunicativa i actitud del parlant. o Idees principals i secundàries. o Inferències. o Contrast amb coneixements propis. o Resums, esquemes, mapes conceptuals, xarxes digitals… Escriptura com a procés: planificació, textualització i revisió Cerca d’informació i de models per a la realització de treballs escrits. Adequació: o Registre lingüístic. o Adequació lèxica. o Sintaxi adequada a la situació comunicativa. Textos orals: o Àmbits: vida quotidiana, relacions socials. Interaccions orals presencials: o Construcció de relacions socials a l’interior de l’aula i del centre. o Recerca i exposició d’informació.
|
2a Avaluació | Bloc 2:
|
Lèxic i semàntica: o Expressions comunes, frases fetes. o Lèxic apropiat a contextos concrets i quotidians o Relacions semàntiques (polisèmia, monosèmia) o Camps lexicosemàntics i lèxic nou.
Pragmàtica: o Registres lingüístics segons la situació comunicativa (col·loquial, familiar, estàndard). o Tipologies textuals (II) o Estructura dels diferents gèneres de text a partir dels paràgrafs i de la puntuació.
|
3a Avaluació | Bloc 3:
|
Estratègies i tècniques per analitzar i interpretar el text literari abans, durant i després de la lectura: o Estructura. o Aspectes formals. o Recursos estilístics i retòrics (anàfora, metàfora, metonímia, símil, antítesi, hipèrbaton, hipèrbole, paral·lelisme, enumeració). Redacció de textos d’intenció literària, a partir de la lectura de textos d’obres lliures i/o de l’època, utilitzant les convencions formals del gènere i des d’una perspectiva lúdica i creativa.
|
1a, 2a i 3a Avaluació |
|
Treball a partir de textos i situacions de la vida quotidiana. Durant el curs treballarem per a la millora de l’ortografia, l’expressió oral i escrita. |
COM AVALUAREM?
En l’avaluació de la matèria tindrem en compte diferents factors relacionats amb les competències i dimensions pròpies de la llengua castellana. Avaluarem les diferents dimensions de la llengua mitjançant els deures, els treballs escrits i les proves que es realitzen al llarg del trimestre. Per a l’avaluació, també seran importants les intervencions a l’aula, exposicions i vídeos o àudios en format de treball. Per últim tindrem en compte la responsabilitat amb el material propi i del centre i d’altres aspectes relacionats amb les competències relacionades amb el viure i conviure.
Comentaris recents