Mesurem l’alçada dels arbres.

Per Roger Puig-Serra. Professor de Ciències.

Amb els alumnes de l’optativa Set de Ciències hem anat al parc de  l’11 de setembre i la placeta d’Arroyomolinos, propers al nostre centre, per tal de conèixer les espècies d’arbres que tenim als parcs i jardins de la nostra vila.

En diferents sessions van haver de mesurar l’alçada de 8 espècies  diferents d’arbres que podien trobar en la zona. Per poder esbrinar l’alçada dels arbres van posar en pràctica dues tècniques de càlcul, el teorema de Tales i la projecció d’un objecte per tal d’extreure la seva proporció, en aquest cas un llapis.

Per completar la pràctica, els alumnes van dibuixar les diferents parts i elements característics de cada espècie i van fer una descripció detallada de cada arbre estudiat.

Us deixem alguna imatge del procés.