Consell escolar

És l’òrgan de govern del centre educatiu. Està compost per representants del personal docent, del personal d’administració i serveis, dels pares i mares, de l’associació de pares i mares, dels alumnes i un representant de l’Ajuntament. Els representants surten elegits per votació.

Les seves funcions són entre altres:

• Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
  • Aprovar el reglament de règim intern del centre.
  • Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i material escolar.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar.
  • Elaborar un informe que s’inclou en la memòria anual.

Al llarg del mes de novembre dels anys parells, es duen a terme als centres educatius les eleccions per a la renovació dels consells escolars, en el nostre cas, de la creació del propi Consell Escolar. Aquesta acció comporta l’accés de moltes persones de la comunitat educativa als recintes dels centres educatius.

Enguany el Departament d’Educació, atesa la situació de la pandèmia a Catalunya, ha pres la resolució d’ajornar per un any la convocatòria d’eleccions a fi de minimitzar el risc de contagi entre la població i preservar l’escola com un entorn segur.

Centres de nova creació en què es constitueix per primera vegada el consell escolar

Cal elegir un consell escolar transitori, que s’ha de mantenir fins a la convocatòria d’eleccions. En les normes d’organització i funcionament de centre cal regular-ne el funcionament intern. Els membres han de ser escollits mitjançant mecanismes que no impliquin una votació presencial. Per exemple, es pot escollir per sorteig, en el cas d’alumnat i de famílies, i per representació d’edat o criteri similar, per al sector professorat i PAS.

La composició del Consell Escolars del nostre centre és la següent:

• La directora, que el presideix: Montserrat Valle

• La secretària del centre que assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell: Susana Ledesma

• Un o una representant de l’ajuntament de la localitat on es troba situat el centre. Salvador Morató

• Els i les representants del professorat s’elegeixen pel claustre: Oriol Múria, Mireia Felis, David Risueño i Maria Esteve

• Els i les representants de l’alumnat i dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.: Mario Montero, Josep Maria Guarnich i Eugènia Bravo.

• Un o una representant del personal d’administració i serveis, elegit per i entre aquest personal: Rosa Ibáñez