Normes i funcionament

LA CONVIVÈNCIA A L’INSTITUT

Si volem que tot el que acabem de dir funcioni, és imprescindible que hi hagi un bon ambient de treball, agradable, en què el respecte als altres i les ganes de treballar siguin l’element significatiu de la convivència al centre.

Haurem de passar moltes hores junts! I és molt important que tots hi posem el nostre granet de sorra!

Les normes bàsiques de convivència al centre, es basen en:

• Respectar tant els/les companys/es com el professorat
  • Fer un ús adequat de tot el material del centre
  • No agredir ni barallar-se sota cap circumstància
  • Fer cas a les instruccions del personal del centre
  • No portar a l’Institut ni substàncies prohibides ni objectes perillosos

A banda, també és important col·laborar en la creació d’un bon ambient de treball a l’aula.

• Cal saber escoltar i parlar quan toca, i no de manera caòtica i  desordenada
  • Si estem atents a les instruccions del professorat després podrem treballar de manera autònoma més fàcilment
ALTRES NORMES A TENIR EN COMPTE PER A UNA BONA CONVIVÈNCIA
  • Telèfon mòbil: El mòbil no es pot treure ni fer servir dins de l’edifici de l’Institut, només si el professor ho demana per a fer una activitat  concreta.

Fer ús inadequat del mòbil comportarà que el professorat el requisi (el no lliurament del mòbil per part de l’alumnat serà considerat una falta greu). La primera vegada que es requisi el mòbil a un alumne se li tornarà quan surti del centre; la segona vegada es quedarà sota la custòdia de la direcció fins que la família vingui a buscar-lo.

L’INSTITUT NO ES FARÀ RESPONSABLE EN CAP CAS DE LA PÈRDUA O DANY EN ELS MÒBILS DE L’ALUMNAT

• Qualsevol fotografia feta dins del recinte de l’Institut (pati inclòs) no pot ser compartida públicament si no és amb permís del professorat.
  • Per treballar hàbits i responsabilitat de l’alumnat, aquests no podran trucar a casa seva si es deixen material.
Patinets i bicicletes

Si veniu al centre amb patinet, bicicleta o mitjans similars els podreu entrar a l’edifici, haureu de portar un cadenat per poder-lo lligar al pati (aparcament de bicis) i deixar-lo allà fins a l’hora de sortida.

Sortides de classe i Lavabos
  • L’alumnat pot anar als lavabos durant les classes. De totes maneres, serà el professorat qui ho pot permetre  i es sabrà apreciar quines són aquelles situacions de necessitat.
  • A l’hora de l’esbarjo es podran utilitzar els lavabos autoritzats.
  • Cada dia, l’últim/a professor/a que ha fet classe en una aula haurà de vetllar que les cadires estiguin a sobre les taules i els encarregats de neteja hagin fet la seva feina  (tancar finestres, persianes, escombrar, llums tancats i pissarra neta) i tancar l’aula amb clau. Un cop verificada la neteja podrà marxar. Qualsevol incidència serà informada al conserge. També es tancaran els llums en canvis de classe quan aquestes quedin buides.
  • Cal insistir a l’alumnat que a l’hora de l’esbarjo han de sortir de les classes i anar al pati. El/la professor/a serà l’últim/a en abandonar l’aula. En cas de situacions meteorològiques adverses s’haurien de buscar recursos en benefici del professorat i de l’alumnat, com ara romandre en espais coberts que no siguin les aules.
Aula restaurativa

L’assistència a l’aula restaurativa (dijous a la tarda), quan així ho determini la comissió de convivència, és obligatòria.