Interpretem l’art.

Benvolgudes famílies,

El passat 26 de gener el nostre alumnat de 3r d’ESO tot treballant el contingut de visual i plàstica vam gaudir del Museu Nacional de Catalunya.

Allà vam fer una visita dinamitzada per un historiador d’art que plantejava un recorregut per les col·leccions d’art medieval i d’art modern del museu. Amb la voluntat d’introduir a l’alumnat a l’anàlisi i crítica dels processos normatius de la nostra societat i que condicionen la nostra identitat de gènere, vam analitzar 5 obres clau podent així interpretar les obres de manera formal dins del seu context històric.

Es tractava doncs de treballar críticament el contingut de les obres exposades, amb l’objectiu de desmuntar i replantejar els arquetips de gènere des d’una perspectiva inclusiva.

Per finalitzar, els nostres nois i noies també van fer una visita lliure per la col·lecció del museu que inclou totes les produccions artístiques: l’escultura i la pintura, la fotografia, el cartellisme, el cinema, l’arquitectura i les arts decoratives.

Us deixem algunes imatges!