L’alumnat de Grec de 1r de Batxillerat va convidar l’alumnat de 1r d’ESO a la posada en escena del seu CONTACONTES de l’Odissea (setmana de l’11 de desembre, versió CAST).

A l’optativa de modalitat de Llengua i Cultura Gregues vam treballar al llarg del primer trimestre el poema de l’Odissea, i quina millor manera d’avaluar-nos d’aquest saber que amb un Contacontes que hauríem d’oferir al nostre alumnat de 1r ESO. Acceptat el repte, el primer que vam fer és investigar quin és l’estil de narració propi d’un “contacontes”, i el vam adaptar al nostre propi caràcter, tenint a més en compte les hores disponibles per acomplir la tasca, els recursos disponibles i el tipus de públic al qual aniria dirigit.

L’etapa d’edició va consistir a confegir entre tot el grup el guió per a la narració coral de l’Odissea i també el suport d’una presentació multimèdia. En l’etapa de postproducció vam memoritzar el guió i assajar la posada en escena del nostre Contacontes de l’Odissea.

La representació de l’Odissea per als grups de 1r ESO la vam dur a terme en diferents sessions a la biblioteca de l’institut, la setmana de l’11 de desembre. Superats els primers nervis propis d’una posada en escena amb un públic tan exigent, vam gaudir d’aquesta fase final d’un aprenentatge compartit amb els més joves de l’institut a ritme de sirtaki; donem les gràcies a l’alumnat de 1r ESO pel seu ben saber estar a les sessions del Contacontes de l’Odissea i al professorat implicat que el va fer possible.

Podeu veure el següent vídeo resum.