Visita de la Maite Carranza

El  dimarts  12 de març, els alumnes de 4t d’ESO van rebre la visita de Maite Carranza, l’autora de les novel·les Una bala para el recuerdo i Calla Càndida, calla. que han llegit aquest trimestre i l’any passat respectivament. També va parlar d’altres de les seves novel-les com Palabras envenenadas i la darrera novetat L’alè del drac inspirada en la joventut de Gaudí.

Us deixem la resposta a una de les preguntes dels alumnes sobre la motivació de la novel.la.  ¿Por qué escribiste Una bala para el recuerdo, qué te inspiró para escribir esta historia?

El punto de partida fue un relato verídico de una entrevista de viva voz recogida y transcrita por Eduardo Pons Prades. Al escucharlo de boca de mi marido, y luego leerlo, se me puso la carne de gallina, me pareció increíble. Era la historia de un niño, en el año 38, que partía solo en busca de su padre, que lo encontraba en un campo de prisioneros y que conseguía salvarlo. No digo ni el cómo ni de qué, pero la realidad superaba la ficción y eso merecía ser novelado.

La xerrada va ser molt positiva i, tot i que eren molts alumnes, el professorat del Departament de Llengua castellana i literatura estem molt satisfets tant de la predisposició i el bon fer de l’escriptora com de l’actitud dels nois i noies.

Des d’aquesta finestra, agraïm a Loqueleo, el nou projecte de lectura infantil i juvenil de l’editorial Santillana, la iniciativa d’acostar la literatura als nostres joves. Esperem poder repetir el curs vinent.