Descobrim el paisatge lingüístic sonor de l’institut

Es van enregistrar càpsules d’àudio amb motiu del dia internacional de les llengües d’origen

L’institut es va sumar a la celebració del dia internacional de les llengües d’origen. Decretada el 1999 per l’UNESCO, la jornada se celebra cada 21 de febrer per recordar l’assassinat a trets de defensors del Bengalí, llengua pròpia d’una regió de l’actual Bangladesh, antic Pakistan, on només l’Urdú era llengua oficial. Militars i policies van obrir foc contra estudiants de la universitat de Dhaka el 21 de febrer de 1952.

L’institut Nou, que compta amb alumnat amb més d’una vintena de llengües d’origen diferents, va difondre el seu paisatge lingüístic sonor amb l’enregistrament d’unes càpsules d’àudio. En les gravacions, que sonaven dos cops cada matí durant la setmana del 19 al 23 de febrer, es podia escoltar com sonen aquesta vintena de llengües d’arreu del món i aprendre’n alguna de les seves característiques.