Visitem la biblioteca Torras i Bages de Vilafranca

Aquests dies, els alumnes de 1r ESO han tingut l’oportunitat de visitar la Biblioteca Torras i Bages de Vilafranca i conèixer de ben a prop el seu funcionament. Durant la visita, la Bernadette, una de les bibliotecàries, els ha explicat tots els serveis que ofereix la biblioteca, des de les diferents maneres de cerca al catàleg fins a com reservar un llibre o fer-se el carnet.

A més, els alumnes han realitzat una pràctica de cerca de llibres al catàleg interbibliotecari Aladí, una eina molt útil que permet, des de qualsevol ordinador connectat a internet, cercar i reservar llibres de les biblioteques de la Diputació de Barcelona. D’aquesta manera, han après com funciona el sistema de préstec i reserva de llibres.

D’altra banda, i amb l’ànim de contribuir en l’hàbit lector i cultura literària, aquells alumnes que ho han desitjat també han tingut l’oportunitat d’emportar-se llibres en préstec.

En resum, ha estat una experiència molt gratificant per als alumnes de 1r ESO, que han après molt sobre el funcionament d’una biblioteca i han tingut l’oportunitat de descobrir nous llibres i autors. La visita ha estat una activitat molt enriquidora per a tots.

Podeu veure algunes imatges de la sortida aquí.