VISITA A LA COLÒNIA VIDAL

El passat dia 11 de desembre, els alumnes de 4t ESO de l’Institut Nou de Vilafranca visitaren el Museu Colònia Vidal, per tal de conèixer millor el procés d’industrialització de Catalunya, així com les condicions de vida del proletariat fabril.

Acompanyats d’uns actors caracteritzats d’època, l’alumnat del centre va veure els habitatges dels treballadors i treballadores de la Colònia Vidal, així com els espais comuns de la colònia obrera: el safareig, les dutxes, el teatre, la peixateria, el banc, el bar…; per tal d’entendre com era la vida dels obrers i obreres d’aquells temps, i com homes i dones, malgrat compartir espais, tenien vides diferents.

També van visitar la fàbrica, el recinte productiu, on els obrers treballaven al ritme de les màquines produint els teixits que després eren venuts per Catalunya i la resta de l’Estat.

En definitiva, una visita molt interessant i amena, en la qual l’alumnat va gaudir aprenent, mostrant en tot moment un comportament exemplar.

Podeu consultar l’àlbum de fotos fent clic aquí