Servei comunitari 4t d’ESO

L’alumnat de 4t d’ESO ha finalitzat el Servei comunitari. Han pogut treballar tres propostes emmarcades dins de diferents àrees temàtiques:

• Col·laboració amb l’AAVV del Barri de la Girada
      • Els alumnes de 4t d’ESO han participat en un projecte conjunt amb l’AAVV del Barri de la Girada en què s’han detectat alguns dels desperfectes més evidents que hi ha als carrers del Barri. Un cop detectades les necessitats s’ha elaborat un dossier, que des de l’AAVV s’ha entregat a l’ajuntament de Vilafranca del Penedès. El projecte ha finalitzat amb la visita al barri del tinent d’alcalde de Vilafranca, el Sr. Romero, visita en què els alumnes de 4t d’ESO han fet una ruta guiada per mostrar les diferents necessitats detectades. Podeu veure aquí algunes de les imatges de la visita. En la web de l’associació de veïns de la Girada també s’han fet ressò de la col·laboració.
  • Taller de cinema en col·laboració amb l’ONG EntrePobles
      • A 4t ESO s’ha fet un taller de Cinema que posa tot el material tècnic i humà necessari per possibilitar l’elaboració de obres audiovisuals. L’adquisició dels aprenentatges tècnics per afegir motivació en la investigació de la temàtica escollida en relació als drets humans. Així, quan alumnes i professors trien una temàtica, també escullen una ONG que hi tingui relació. Aquesta guia hi fa un seguiment del fons del projecte, de tal manera que un cop el curtmetratge està finalitzat, la pròpia ONG pot servir-se’n per a tasques d’informació i/o sensibilització. Finalment doncs, tot el projecte es beneficia del contacte directe i de la seva voluntat de servei a les ONG.
        L’experiència ha estat molt positiva tant per l’alumnat com per a la professora, hi ha hagut un bon feedback. Podeu veure algunes de les fotos aquí.

• Col·laboració amb el Vinseum, sota el títol “Uncorck the Penedès wine”
      • Els alumnes de 4t d’ESO que cursen l’assignatura d’economia, han participat aquest curs a l’OpenCohesion School, un programa educatiu interdisciplinari per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació. Mitjançant aquest projecte, han pogut conèixer de primera mà la transparència de dades, la importància de la implicació ciutadana en l’auditoria de les polítiques públiques i desenvolupar habilitats digitals, estadístiques i d’educació per a la ciutadania, descobrint com les polítiques públiques incideixen als llocs on viuen. Al llarg dels dos darreres trimestres, l’alumnat ha desenvolupat l’auditoria ciutadana analitzant l’impacte d’un projecte finançat amb fons de cohesió en el seu territori, comunicant els resultats obtinguts amb l’ajuda de tècniques periodístiques.

El grup de 4A “Vilawinexperience” ha treballat el projecte del Vinseum, sota el títol “Uncorck the Penedès wine”, quedant en segona posició al concurs, a nivell Catalunya. Podeu trobar més detalls sobre el projecte al vídeo adjunt. Aquí teniu algunes de les imatges.