Scholarships – Study in the US . Becas – Año Escolar en Estados Unidos 2022-23

The official High School Program in the United States organized according to the regulations of the United States State Department has been running since 1961 and welcomes every year about 25,000 students from all over the world who are hosted by volunteer host families, attend a public school with the possibility of participating in sports, clubs and extra-school activities with the support of local coordinators.

The cost of the program is 12.400 € and Campus International offers direct scholarships of up to 3.000 € depending on the average grade of the 2020-21 school year.

To participate, students must be between 15 and 18 years old, be able to communicate in English and pass an English test and a personal interview in English to assess the level of maturity and adaptability of the student.

El programa de becas para estudiar un curso Escolar en Estados Unidos organizado según la normativa del gobierno americano para cursar 4º de la ESO, 1º ó 2º de Bachillerato lleva funcionando desde 1961 y acoge cada año a unos 25.000 estudiantes de todo el mundo que conviven con familias anfitrionas voluntarias, asisten al colegio público con la posibilidad de participar en deportes y clubs de actividades extraexcolares y cuentan con el apoyo de los coordinadores locales.

El curso es convalidable y tiene un coste de 12.400 € y Campus International ofrece becas directas de hasta 3.000 € en función de la nota media del curso 2019-20.

Para participar hay que tener entre 15 y 18 años, ser capaz de comunicarse en inglés y superar test y una entrevista personal en inglés en la que evaluamos el nivel de madurez y capacidad de adaptación del estudiante.

Formulari de Preinscripció Curs 21-22

Requisits i normes pel programa