Engeguem una campanya de reciclatge del material d’escriptura

Aquest any a l’Institut Vescomtat de Cabrera engeguem una campanya per reciclar el material d’escriptura de tot el personal del centre, des de l’alumnat, el professorat i el personal administratiu. Aquesta campanya la dur a terme l’empresa TerraCycle, una empresa innovadora de reciclatge líder mundial en el reciclatge de materials difícils de reciclar, i que té un retorn social.

En el nostre cas, la recollida i enviament del material ens ho gestionarà l’Associació de Naturalistes de Girona (ANG), com a punt de recollida oficial també de molts altres centres educatius de la província: https://www.naturalistesgirona.org/ca/que-fem/consum-responsable/reciclatge-de-material-descriptura-.html

Amb aquesta campanya es pretén recollir gran part del material d’escriptura que està format per plàstic dur, per reduir l’impacte d’aquest en el medi natural a través del seu reciclatge. Els articles que s’accepten per la recollida són: bolígrafs, retoladors, fluorescents, retoladors i marcadors, portamines, correctors de cinta i líquids (“típex”) i plomes estilogràfiques. Articles que no són acceptats són: coles de barra, gomes, regles, llapis i tisores. Tota aquesta informació estarà penjada en un cartell a sobre de la caixa on els reciclarem.

Aquest projecte ho hem engegat l’alumnat de l’optativa Medi Ambient i Sostenibilitat de 3r d’ESO i la comissió d’Escoles Verdes. La idea inicial és que de moment hi hagi una caixa única al vestíbul i que a cada classe hi pugui haver el cartell explicatiu sobre quins objectes es poden reciclar i quins no. En un futur, seria interessant que a cada aula hi hagués un petit recipient on recollir el material d’escriptura d’aquella classe i quan estigués ple, portar-lo a la caixa de recollida principal.

#EscolesVerdes25 #ActuaX25