Cada casa és un món – Aula d’Acollida 22-23

Cada casa és un món

Les llengües de l’Aula d’Acollida

de l’institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric

Curs 2022-23, 30/1/2023

L’alumnat de l’AA té orígens geogràfics molt diversos i a casa parla llengües diferents del català, la majoria d’elles, molt distants d’aquesta.

És per això que hem intentat entendre una mica més la seva realitat i, per tant, la nostra, tot acostant-nos a les seves llengües d’origen: l’àrab, l’espanyol hondureny, el fula, el saranhule, el tailandès i l’urdú.

Per dur-ho a terme, en primer lloc, hem consultat el TermCat, el Gela i la Viquipèdia, tal i com assenyalem a la taula de resum de les informacions recollides.

En segon lloc, hem recollit algunes expressions del dia a dia i les hem transcrit intentant reflectir al màxim la pronunciació de l’alumnat en la seva llengua d’origen.

Finalment, cadascun d’ells ha preparat la infografia del seu idioma amb aquestes dades, hem pintat algun mapa, hem plastificat les infografies… i hem elaborat un petit mural per exposar-lo al rebedor del primer pis de l’institut.

Ha estat una activitat molt interessant perquè ens ha permès obrir una mica la nostra “mirada lingüística” i descobrir que més enllà de la nostra llengua hi ha un món ple d’altres alfabets, altres paraules, altres sons i altres maneres d’entendre la vida, també.

Anna Oller i Piqué