25è Aniversari INS Vescomtat de Cabrera 1995-2021

La història del nostre centre, que en aquell moment es coneixia com a Institut d’Hostalric, va començar el primer dia després de les vacances d’estiu del 1995 amb un total de 90 alumnes de 3r d’ESO i una mitja dotzena de professors amb en Josep M. Vilarmau al capdavant del nou projecte. Tot i les dificultats dels primers cursos, l’institut va anar creixent fins a implantar tots els nivells d’ESO i de batxillerat.

Si heu llegit aquest paràgraf i feu bé els comptes matemàtics pensareu que estem bojos o que ens hem begut l’enteniment. Pels que sabeu de matemàtiques bàsiques, del 1995 al 2021 hi van 26 anys i no 25! Sí, efectivament, els 25 anys els van complir el curs passat, el 2019- 2020 i enguany comencem el compte enrere per arribar als 50!

D’aquest aclariment o confusió matemàtica se’n deriva una nova pregunta: I per quin motiu editem un llibre a final d’aquest curs 2021?

Bé, com ja coneixeu, des del 13 de març del 2020 vivim en una gran pandèmia que ens ha fet abandonar alguns plans de futur, per tal de prioritzar allò més bàsic i imprescindible deixant de banda alguns dels projectes de centre. Durant aquells primers mesos vam haver d’aprendre a adaptar-nos a una nova manera de fer i d’educar, a esmerçar-nos a arribar a totes les famílies i centrar-nos en el fet que tot l’alumnat seguís la seva escolarització a casa. També, a preparar les condicions de treball del curs a partir del setembre i fer-ho mitjançant l’elaboració d’un pla d’obertura que donés resposta al compliment de les mesures higièniques decretades per Salut i el Departament d’Educació per tal de minimitzar els riscos per la pandèmia Covid-19, que sembla que encara conviurà amb nosaltres durant un temps. Per tant, va ser tot un escenari que no va permetre tirar endavant la creació de cap comissió per preparar les activitats de commemoració d’aquesta efemèride.

Iniciat el curs i començant a adaptar-nos a aquesta nova realitat, l’equip directiu va creure oportú fer quelcom per celebrar la festa del 25è aniversari posposada en el temps. Les restriccions actuals no permeten fer grans esdeveniments i per aquest motiu vam tenir diverses idees, entre les quals, la de fer un recull d’experiències d’aquests 25 anys i fer- ne un llibre. Es va crear la comissió del llibre a final de novembre amb la implicació d’alguns docents i exprofessors del centre. Entre tots, i amb ajuda d’alumnes i exalumnes, hem fet un recull d’anècdotes, projectes i experiències viscudes durant els primers 25 anys de l’institut.

Així, doncs, i segons la dita “val més tard que mai”, us presentem i us convidem a fer una lectura del llibre Institut Vescomtat de Cabrera: 1995-2020*.

Elena Herberg

Directora de l’institut Vescomtat de Cabrera

* Properament estarà disponible digitalment a la pàgina web.