EXCURSIÓ DE RELIGIÓ AMB ELS ALUMNES DE 1er. i 2on.

Aquest dimarts 22 de febrer hem anat amb els alumnes de religió de 1er. i 2on. d’ESO a Girona a visitar la Catedral de Girona i el Museu Jueu. L’any passat no vam poder anar-hi degut al Covid i per això aquest any hem ajuntat 1er. i 2on.

Per desplaçar-nos a Girona vam agafar el tren regional de les 8:26 que ens va deixar a Girona a les 9.  Com que la Catedral l’obrien a les 10, vam poder anar per la muralla i gaudir d’unes espectaculars vistes de la ciutat i les muntanyes del voltant. Un cop dins la Catedral vam treballar les històries del Gènesis a través dels capitells romànics del claustre. També vam aprofitar per ensenyar als alumnes a diferenciar entre el romànic i el gòtic. Però sens dubte el més espectacular va ser poder veure l’impressionant tapís de la creació, potser l’obre d’art no arquitectònica més valuosa de tot el Gironès.

Després d’esmorzar vam visitar el Museu Jueu on poguérem veure els diferents símbols jueus treballats a classe com la menorà, els filacteris, les mezuzà i la torà. A través del museu vam poder explicar millor les persecucions medievals jueves i el tribunal de la Santa Inquisició.

Per tornar vam agafar el tren de les 13:39 on curiosament vam coincidir amb molts antics alumnes de l’institut que tornaven de la universitat cap a Hostalric.

Volem agrair al professor Joan Fontanilles que ens acompanyés de manera improvisada ja que sense la seva bona voluntat l’excursió no hagués estat possible.