Nou Format de la revista de nostre l’Institut

Seguint els canvis socials i el modus vivendi actual, des de la revista del centre ens veiem empesos a actualitzar-nos, a digitalitzar-nos.

La nostra revista Àgora ocupa ara un espai a la pàgina web del centre. Amb aquest canvi pretenem aconseguir que els articles arribin a més gent i de manera més directa, és a dir, que fàcilment es pugui trobar la informació publicada i, en definitiva, que la revista sigui més llegida.

Un dels nostres elements clau serà el vincle directe amb les xarxes socials de l’Institut (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter…), on es replica la informació, aprofitant així, la possibilitat de tenir un espai interactiu on els lectors puguin fer aportacions amb els seus comentaris i les seves opinions, fet que ens ajudarà a enriquir la comunicació i, a la vegada, la comunitat educativa.

La nostra tasca consistirà a mostrar què fem al centre, a ser la veu de la gent que hi convivim, tenint molt en compte què és de l’interès dels nostres alumnes perquè volem que la facin seva i que s’hi sentin identificats. Per això, contem (com ja fa anys) amb un grup d’alumnes de quart d’ESO que són els encarregats de fer la recerca de continguts atractius i també d’editar-los, així com enriquir-los amb imatges, vídeos o altres pàgines vinculades. A més, segurament, alguns de vosaltres sereu la seva font d’informació i els nostres protagonistes.

Tenim la missió d’estar a l’altura de la història de la revista Àgora que ens precedeix: començava just a principis del segle XXI. El primer exemplar que posseïm és el núm. 2, del febrer de 2001. Aquestes primeres edicions eren en format DINA4, l’equip de redacció era força nombrós i variat. Més tard, ja l’any 2003, la coordinació recau a les mans de la Trini Cuadrado i l’Enrique Gòmez León, qui se’n faran càrrec i marcaran la línia durant forces anys, ambdós fins a la seva jubilació. L’Àgora es publicava dues vegades a l’any, una al primer trimestre, entre Nadal i el mes de gener, i l’altra a finals de curs. Eren uns exemplars monocolors i el format havia passat de DIN4 a DINA5. L’any 2013 s’afegeix a l’equip la Meritxell Roig i es digitalitza la revista passant a ser un arxiu a tot color, en format PDF, estàtic, però que es compartia per correu electrònic i es penjava a la web, d’aquesta forma es redueixen els costos i passa a ser, a la vegada, més ecològica (podeu consultar-les al repositori). També, cal mencionar altres persones que col·laboren d’alguna forma en la revista, com la Roser Serramià, la Lourdes Blavi, el Toni Isaac, l’Àngela Amades… Així com, moltes altres persones, tant de l’alumnat com del professorat, que han compartit treballs, entrevistes, propostes… A més, les diferents directives que totes han lluitat per mantenir i cuidar aquest espai tan valuós.

Sí, darrere hi ha molta gent que ha treballat i s’ha esforçat per obtenir bons exemplars, ja que cal no perdre de vista que cada fascicle comporta feina de recopilació, d’edició, de correcció, i el temps, sempre corre en contra quan es determina un dia de publicació i aquesta ha d’estar a punt per a abans de Nadal o pel final de curs, per tal de poder-la compartir amb tot l’alumnat abans de vacances.

En aquestes edicions podem trobar moltes de les activitats que es feien al centre, també les novetats, les sortides, els treballs literaris de l’alumnat, els projectes del centre, així com entrevistes a cares conegudes, consells, recomanacions i un llarg etcètera. Sempre amb una gran qualitat i professionalitat. Les podeu consultar en el  repositori, allí hi ha tots els fascicles a partida de la revista 20. Respecte de les edicions  anteriors que tenim tan sols el format en paper, esperem incloure-les també, ben aviat.

agoratoreforta@instorreforta.cat