Diari de viatge dels alumnes participants en l’intercanvi Erasmus a Portugal

30 de gener – Dia 1

Avui l’aventura ha començat! Tots estàvem molt nerviosos. Un cop a l’aeroport de Barcelona hem passat el control de maletes perfectament. Després d’això hem tingut temps per visitar les botigues. Poc després ens hem dirigit a agafar l’avió i a dos quarts de dues ja volàvem.

A l’aeroport d’Oporto ens esperava un microbús que ens ha portat fins a la nostra destinació: Barcelos. Com que encara era aviat per sopar, hem fet un tomb per aquesta bonica ciutat i cap a les set del vespre hem conegut als nostres companys serbis, romanesos i italians, i hem sopat. Al sopar ens hem conegut tots una mica i ens hem presentat. Ha estat tot genial!

31 de gener – Dia 2

Avui ha estat el nostre primer dia a Barcelos. Anàvem a conèixer als nostres companys portuguesos, els professors i l’institut. Estàvem molt emocionats!

Hem començat el dia amb una recepció a l’Escola Secundária de Barcelos, els alumnes amfitrions ens han fet un tour pel centre, que ens ha semblat impressionant amb les seves pistes d’atletisme i de bàsquet, la cantina i l’enorme jardí amb espècies de tot tipus…

Després cada delegació ha fet la presentació del seu centre i del treball que hem fet a cada escola sobre gestió de residus. Per la tarda, hem participat en un taller creatiu on, en grups internacionals, ens hem dedicat a crear un vídeo promocional per fomentar el nostre lema: “Reduce, Reuse and Recycle”.

1 de febrer – Dia 3

Durant el dia d’avui, després de despertar-nos i esmorzar tots junts, un autocar ens ha portat a tot el grup Erasmus a la ciutat d’Oporto. Allà hem fet un tour amb vaixell pel riu Douro, hem pogut admirar les cases de colors que hi ha a la vora i sobretot els ponts que passen per sobre del riu. Més tard hem anat a dinar, per després visitar la ciutat a peu i veure els llocs més emblemàtics com l’estació de trens amb els seus mosaics a les parets. Hem fet un challenge per trobar  una escultura  feta de deixalles, que ha resultat ser un conillet que sobresortia de la paret d’una casa al barri de Vilanova de Gaia. Hem comprovat durant els àpats que el menjar sempre va acompanyat d’arròs, amanida i patates fregides. Tot i que l’equip de l’institut Torreforta continua molt unit, no hem trigat gens a relacionar-nos amb els alumnes de tots els països i crear vincles entre nosaltres.

2 de febrer – Dia 4

Al matí vam fer un taller amb papers de revistes i diaris que s’anaven a llançar. El taller consistia en aprofitar paper de revistes per fer joies, flors o quadres.

Per la tarda vam visitar la basílica da Nossa Senhora do Sameiro i també la preciosa ciutat de Braga.

A Sameiro, a més de les impressionants construccions religioses, vam recórrer el paratge natural de la zona i admirar l’arquitectura sorprenent i plena de referències simbòliques. Tot seguit vam seguir el nostre trajecte i vam visitar Braga durant dues hores, on vam poder fer moltes fotos i també comprar alguns records. Després, sobre les sis, vam tornar a Barcelos, i com cada dia, vam anar a sopar amb els nostres nous amics.

3 de febrer – Dia 5

Al matí hem anat al mercat ambulant que és molt popular a la regió per les seves dimensions i l’oferta d’artesania típica de la zona. Després hem anat a un museu de ceràmica per conèixer d’on surt i com es fa aquesta artesania i ens han explicat la llegenda del gall de Barcelos, que va donar lloc a que aquest animal es convertís en el símbol no només d’aquesta ciutat, sinó de tot Portugal. Al museu hem participat en un taller per fer el nostre propi gall.

Després de dinar hem anat a l’institut per assistir a un taller de composició per escriure la primera estrofa de l’himne a la sostenibilitat que volem acabar al final del projecte. Aquesta estrofa havia d’estar dedicada  als continguts que hem vist durant aquests mesos relacionats amb el reciclatge. Un grup feia la cançó i un altre feia el ball després a continuació hem enregistrat el vídeo per presentar-lo en una propera sessió.

Després hem tingut temps lliure fins a l’hora de sopar, la qual cosa hem aprofitat alguns per visitar el poble que hi ha a l’altra banda del riu Cávado, Barcelinhos, i cercar la biblioteca més petita del món!

4 de febrer – Dia 6

Aquest día era l’últim per estar tots junts i des de primera hora ja notàvem cert nerviosisme. Després d’esmorzar vam anar al institut per exposar els tot els treballs que havíem fet els dies anteriors. Un cop fetes totes les exposicions, cada país va fer una petita aportació personal posant alguna cançó popular o molt coneguda del seu país i amb això tots vam començar a ballar i cantar junts.

Per la nit d’aquest dia tan especial vam anar a un restaurant a les afores de la ciutat per cel·lebrar l’exit d’aquella setmana, les amistats que havíem fet i fer el lliurament de diplomes. En acabar de sopar van posar música per poder ballar tots junts per última vegada i acabar amb una despedida molt emotiva.

Autors: Soraya Agad, Edgar Astasio, Erik Astorga, Ariadna Carrillo, Paula Fernández, Nil León