Què és la mediació?

La mediació escolar és un mètode de resolució de conflictes mitjançant la intervenció de terceres persones, amb formació específica i imparcial, amb l’objecte d’ajudar les parts implicades a obtenir per elles mateixes un acord satisfactori.

El Servei de Mediació al Montserrat Roig

El nostre centre projecta posar a la disposició dels alumnes un servei de Mediació Escolar per tal que puguin trobar la solució a conflictes de convivència a través del diàleg i el pacte, sense tenir el càstig com a protagonista.
Actualment, el Projecte de Mediació Escolar està encara en procés d'elaboració. Durant aquest curs, però, estem formant els primers alumnes (a 3r d’ESO) per tal que poguem tenir alumnes mediadors que, juntament amb el professorat, portin a la pràctica diària el projecte.
Tots els alumnes de 3r d’ESO participen d’activitats de mediació i, en finalitzar el primer trimestre, podran decidir presentar-se voluntàriament com a mediadors. Aquests alumnes rebran formació específica com a alumnes-mediadors i, quan acabi la seva formació, formaran el grup de mediadors de l’institut per poder ajudar la resta de companys.
Qualsevol alumne/a que vulgui solucionar un problema amb un company/a a través del diàleg i el pacte.

Què han de fer els alumnes si volen utilitzar el Servei de Mediació?

Dirigir-se al tutor/a o a la persona responsable de la Coordinació de Mediació.
1. Qualsevol alumne/a pot sol·licitar prendre part en un procés de mediació.
2. Un cop plantejat, s’estudiarà el cas i s'escollirà una persona mediadora. La persona mediadora es posarà en contacte amb les dues parts per començar el procés de mediació.
3. Si les dues persones accepten participar en el procés de mediació, la persona mediadora convoca una trobada de les persones implicades en el conflicte per parlar i dialogar sobre el problema que tenen. En aquesta trobada també es concretaran els acord de mediació i els pactes a què vulguin arribar.
4. Un cop presos els acords i els pactes es deixaran passar 15 dies després dels quals hi haurà una altra trobada entre les mateixes persones per veure com s’estan complint els acords.
5. Si tot torna a funcionar amb normalitat i s’ha solucionat el problema, es donarà per acabat el procés de mediació.