L’alumnat de 1r cicle de l’ESO coneix el teatre social i els equipaments culturals del nostre entorn

El dimarts 21 de gener, el Departament de Llengua catalana i literatura ha organitzat una sortida al teatre per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, el qual ha pogut gaudir i emocionar-se amb l’obra teatral El mestre del mar, escrita per la dramaturga Eu Manzanares, en un espai privilegiat de les arts escèniques i audiovisuals del nostre barri, l’Espai Texas.

L’obra gira al voltant de la figura del mestre català Antoni Benaiges, que l’any 1934 va ser destinat a un poble rural de la província de Burgos, on va portar aires de llibertat i mètodes pedagògics renovadors. Benaiges va ser assassinat l’any 1936 i, malgrat que encara no se n’ha trobat el cos, gràcies a les tasques d’historiadors i documentalistes ara en coneixem la història.

Una història que ens permet reflexionar sobre el passat, sovint dolorós i silenciat; sobre la necessitat de recuperació de la memòria històrica i, també, sobre l’educació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>