La poetessa Fàtima Saheb apropa la poesia a l’alumnat del centre

El nostre institut va rebre recentment la visita de la poetessa Fàtima Saheb, autora de l’obra Mares migrants, en una activitat organitzada pel Departament de Llengua Catalana.

La trobada va començar amb la presentació de l’autora, que va introduir la seva trajectòria personal i literària a través de la lectura d’un dels seus poemes. Aquest primer contacte va permetre a l’alumnat endinsar-se en la sensibilitat i els temes presents en la seva obra, especialment vinculats a la identitat, les arrels, la migració i les experiències personals.

Després de la presentació, els alumnes van tenir l’oportunitat de fer preguntes a l’autora, generant un espai de conversa molt proper i enriquidor sobre el procés d’escriptura, la inspiració poètica i la importància de la literatura com a eina d’expressió.

La sessió va continuar amb la lectura de diversos poemes de Fàtima Saheb per part de l’alumnat, combinades amb petits moments de col·loqui i reflexió entre lectura i lectura. Aquesta dinàmica va afavorir la participació activa dels estudiants i els va permetre aprofundir en el significat dels textos i en les emocions que transmetien.

L’activitat forma part del programa Lletres a les Aules del Departament de Cultura, una iniciativa de foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura que té com a objectiu apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora i, alhora, permet que els estudiants puguin conèixer de primera mà autors contemporanis.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut