L’alumnat de primer participa al laboratori de literatura de la biblioteca municipal

L’alumnat de primer d’ESO ha visitat la biblioteca municipal de Mollerussa per a participar al laboratori de literatura, una activitat entorn dels clàssics i del plaer de la lectura. El repte és prou important, ja que els noies i les noies han participat a aquest taller amb silenci i compartint espai amb usuaris de la biblioteca.
Sabíeu que El rei lleó està inspirada en Hamlet? Què és la literatura, si no la resposta a una pregunta? L’activitat ha començat amb una reflexió sobre com les històries que llegim s’inspiren en obres clàssiques que parlen de l’amor, la vida, el poder…  i com les obres es van entrellaçant.

El personal de la biblioteca ha presentat un format a l’alumnat que la majoria desconeixia: l’àlbum il·lustrat. De fet, en petits grups han pogut llegir i intercanviar àlbums il·lustrats que els han acostat fugaçment a nous relats. En posar en comú les lectures, l’alumnat també ha comprovat que les persones, quan llegim, fem una interpretació individual i pròpia i tan valuosa com la d’un altre.