AFA

• Què és l’AFA

L’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) és una associació voluntària que té l’objectiu principal de promoure la participació i la col·laboració de les famílies en les activitats educatives del centre i juntament amb l’equip docent aconseguir un ensenyament de qualitat.

La Junta de l’AFA de l’Institut Mollerussa IV està representada per les famílies dels alumnes dels municipis adscrits al centre i dels municipis d’on provinguin els alumnes. Actualment la junta està formada per:

• Presidenta : M. Carme Badia Fumanal
        • Vicepresidenta: Gemma Llanes Sagarra
        • Secretària : Neus Rius Teres
        • Tresorera : Núria Baiges París
        • Vocals: Isabel Santacreu Gou, Neus Rius Terés, Olga Millán Cabello, Laura Diaz Acosta, Cristina Ros Lorente, Trinidad Busqueta Franco, Mireia Puigpinos Mitjavila, Jessica Nevot Gil
        • Representant AFA Consell escolar_: Olga Millán Cabello

Els càrrecs de la Junta, d’acord amb els estatuts de l’associació es renoven cada dos anys i són escollits per votació o consens entre els voluntaris a l’Assemblea general.

• Quins són els principals objectius de l’associació:

a) Donar suport i assistència als membres de l’associació i, en general, als pares i mares d’alumnes, als tutors, professors i alumnes del centre i als seus òrgans de govern i de participació, en tot allò que fa referència a l’educació dels seus fills i, en general, de tots els alumnes matriculats al centre.

b) Promoure la participació dels pares i mares en la gestió del centre.

c) Assistir els pares i mares en l’exercici del seu dret a intervenir en el control i la gestió del centre quan sigui sostingut amb fons públics.

d) Promoure la representació i la participació dels pares i mares en els consells escolars dels centres públics i concertats i altres òrgans col·legiats.

e) Facilitar la col·laboració del centre en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de l’entorn.

f) Col·laborar en les activitats educatives del centre i cooperar amb el Consell Escolar en l’elaboració de directrius per a la programació d’activitats complementàries, extraescolars o de serveis.

g) Promoure les activitats de formació dels pares i mares, tant des del vessant cultural com de l’específic de responsabilització en l’educació familiar.

h) D’altres que, en el marc de la normativa educativa, els assignin els seus estatuts.

i) Promoure i realitzar tota mena d’activitats fisicoesportives.

• Què fa l’AFA?
    1. Gestionar la compra dels llibres de text directament amb les editorials i les llibreries.
    2. Gestionar la compra de llicències digitals.
    3. Subvencionar a l’alumne soci, en la mesura que sigui possible, amb l’adquisició de material educatiu, amb les sortides o amb les altres activitats proposades des del centre.
    4. Organitzar conferències educatives dirigides a les famílies del centre per tractar temes que interessin per l’educació dels fills i filles.
    5. Formar part d’INTERAMPES, juntament amb la resta d’AMPES/AFA dels centres educatius de Mollerussa, per tal d’organitzar conjuntament xerrades dirigides a tota la comunitat educativa.
  • Com ens financem?
    1. Som una entitat sense ànim de lucre finançada a través de les quotes abonades pels socis.
    2. A través de les possibles subvencions que com a associació es poden sol·licitar a les administracions (Ensenyament, Consell Comarcal o Ajuntament).
  • Quines avantatges té ser soci del AFA?
    1. Descomptes en la compra de llibres i material didàctic per als seus socis/es.
    2. Descomptes en el material pedagògic, les sortides o altres activitats proposades des del centre.
    3. Tenir un màxim de recursos i serveis per a l’Institut dels nostres fills/filles.
    4. Assistir tenint veu i vot a les assemblees de socis, participar, col·laborar, etc.
    5. Tenir un representant al Consell Escolar encarregat/da de canalitzar les opinions i peticions dels pares i mares que formen part de l’associació.
  • Què cal fer per ser soci/a de l’AFA?
    1. Emplenar la butlleta d’inscripció de soci AFA.
    2. Pagar la quota de l’AFA que és de 30 euros per família.
    3. Fer l’ingrés al compte de l’AFA ES34 2100 0112 6802 0062 0498 de Caixabank indicant com a concepte quota soci + nom i cognoms de l’alumne.

Aquest full imprès amb les dades emplenades s’ha de retornar a l’adreça ampaafainsmollerussa@gmail.com i adjuntar-hi el comprovant de pagament.

• Documentació de l’AFA
    1. Estatuts de l’INS Mollerussa IV