El Batxillerat Científic-Tecnològic visita l’ETSEQ

El passat dia 12 de març, l’alumnat de 1r i 2n del Batxillerat Científic-Tecnològic va visitar les instal·lacions de l’ETSEQ (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química) de la URV.

En arribar a la URV, la doctora Cristina Urbina, professora d’enginyeria mecànica, va fer una xerrada a la Sala de Graus sobre els estudis que s’imparteixen a l’ETSEQ. Després, tot el grup va anar al laboratori de la URV on van desenvolupar una sèrie de pràctiques.

En primer lloc, els alumnes van analitzar mostres d’aigües de diferent procedència (de Tarragona, de Reus, d’un pou, d’una font, Brita, descalcificada, desionitzada i de dispensador). A continuació, van determinar el pH, la conductivitat, la duresa, l’alcalinitat, els sulfats i el calci i magnesi, utilitzant mètodes volumètrics i instrumentals, entre altres.

Per acabar, la Dra Carme Güell, professora d’enginyeria de bioprocessos alimentaris, els va impartir la conferència “Insectes i impressió 3D d’aliments, el futur de la nostra dieta”.