Sachsenhausen (1936-1945)

El passat dimarts 10 de maig, l’historiador Marcel Biosca Fortuny va visitar l’institut per impartir unes xerrades a l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat sobre els camps de concentració i extermini nazis. Marcel Biosca ha estat el comissari de l’exposició “Camp de concentració de Sachsenhausen (1936-1945)” programada dins el conjunt d’activitats del programa Memòria democràtica de Tarragona que actualment es pot visitar al Pati Jaume I de l’Ajuntament de Tarragona. L’exposició basada en la propaganda, manipulació i confrontació de narratives apropa al públic tarragoní la història de Sachsenhausen, un camp que va ser utilitzat com a model i exemple pels nazis. L’historiador també ha estat durant els darrers dos anys guia del camp de Sachsenhausen, al nord de Berlín.

Al llarg de la xerrada ens va explicar el context històric i polític de la construcció dels camps i ens va descriure les característiques i funcionament dels diferents tipus de camps. Amb el suport de material fotogràfic i dibuixos ens va introduir a les terribles condicions en què es desenvolupava la vida quotidiana dels deportats. La presentació va captivar l’atenció de l’alumnat que va seguir amb molt d’interès la conferència i va poder formular preguntes sobre diferents aspectes del continguts exposats.